מיגון חדר קיים

מיגון חדר קיים

גרים במקום מסוכן? גרים בשטחים, במדבר או במקום עם פרופיל פלילי גבוה ואתם צריכים סיוע כדי להגן על החיים? מתגוררים במקום שיש בו סיכון גבוה לטרור, מלחמה או שאתם מתגוררים על הגבולות? אל תתמודדו עם זה לבד, אל תיקחו סיכון. אם יש לכם דירה ישנה או בית ישן, ואתם רוצים להוסיף לו מיגון בלי להוציא הרבה כסף, לשפץ או לעשות משהו לא רציני שיסכן אתכם, מיגון חדר קיים הוא אפשרות טובה בהחלט, שחוסכת לכם כסף אבל שומרת על החיים שלכם.

מיגון חדר קיים – מה זה אומר

זה אומר שאם יש לכם בית ישן, שאתם גרים בו ורוצים למגן אותו, אפשרי בהחלט להסב את אחד החדרים לממ"ד. היום באמצעות טכנולוגיה מיוחדת, של ציפוי וצביעת הקירות, מיגון החלונות ושיפוץ בסיסי שמאפשר פתחי אוויר, מיגון חדר קיים הוא לא דבר מסובך. הבעיה היחידה, אין מה לעשות, שזה לא זול בכלל. אבל, החיים שווים יותר וזה גם עולה הרבה פחות מאשר לקנות דירה חדשה או לשפץ את כל הבית.

ישנן כמה אפשרויות: למגן חדר בתוך הבית, למגן מחסן בחצר או חדר חיצוני לבית. בדרך כלל זה עולה כ-60% פחות מאשר שיפוץ הבית, ככה שזה עדיין משתלם כלכלית ביחס למה שמקבלים. לאחר השיפוץ מקבלים חדר שנראה רגיל לגמרי, כלומר זה לא נראה כמו שריון צבאי… אבל, יש לקחת בחשבון שבממוצע החדר קטן בערך ב-5 עד 8 ס"מ.

מיגון חדר קיים – כמה זה עולה

במחיר יש לקחת בחשבון כמה דברים. קודם כל, יש לקחת בחשבון את עלות החומרים שאינה זולה כי מדובר בחומרים מיוחדים וחזקים, עמידים ובטוחים. בנוסף, העבודה – זוהי לא עבודת שיפוצים רגילה אלא עבודה שיש לה אספקט ביטחוני, ולכן נדרשת מקצועיות ברמה גבוהה. ובנוסף, התקנים גם הם מייקרים את העבודה. מינוס נוסף הוא, שלמרות שישראל היא מדינה עם מלחמות בלתי פוסקות, הממשלה לא מסייעת למי שרוצה לבנות ממ"ד שאינו בישוב עורף שמוגדר כמסוכן. לכן, סביר להניח שרוב אם לא כל העבודה תהיה על חשבונכם. מדובר, תלוי בחדר, מיקומו וגודלו, בעבודה של כמה עשרות אלפי שקלים. האמינו לנו – זה שווה את זה. למה לחיות תחת תחושת סכנה?