איך לתחזק בניין משותף?

איך לתחזק בניין משותף?

החיים האורבניים מתאפיינים בבניינים רבי קומות בהם חיים בשכנות מספר משפחות או דיירים. נושא השכנות – קווים לדמותה יכול לכסות ספר אחד, אם לא שניים, אך לא לשם כך התכנסנו. אין ספק שאחד הגורמים המשפיעים על חייהם של כל המתגוררים בבניין הוא תחושת הביטחון. הנתונים הסטטיסטיים מראים על עלייתם של גלי פשע הקשורים בפריצה, גניבה ופשיעות נוספות. בית המגורים אמור להיות המקום שבו אנו יכולים להירגע מכל טרדות היום-יום ולהטעין את הסוללה האנרגטית שלנו לקראת יום המחר. ברם, העדויות מראות על כך שגם במקום הבטוח שלנו, אנו עשויים למצוא עצמנו לא בטוחים כלל וכלל.

אז מה עושים בנידון?

לשם כך נוסדו חברות אחזקה המספקות שירותי התקנת ציוד מיגון ובטיחות. הן מסייעות לתושבי הבניין המשותף להחזיר את תחושת השלווה ליושנה. בכדי לעשות זאת, הן בדרך כלל נוקטות שני צעדים מרכזיים – התקנת אינטרקום ומצלמות בניין. התקנת אינטרקום ודורשת מהאורח להזדהות או לקבל הזמנה לבניין ובכך מקשה עליו להיכנס לבניין. זרים שלא מוזמנים לבניין עשויים להתקשות להיכנס.

מתקינים את המצלמות

התקנת מצלמות אבטחה בבניין מגבירה את ערנותם של הדיירים לכל מצב שהוא ומצמצת את אחוזי הפשיעה באופן ניכר. העובדה כי ננקטים צעדי מיגון, מקלה על איכות החיים ומצמצמת חששות ופחדים בנושא. מצלמות בכניסה לבניין עשויות למנוע מפורצים או מפושעים להתגנב או יכולה לדכא מקרי פשיעה בסמוך לשטח הנכס שלכם. בהקשר להתקנת המצלמות, ישנן מספר סוגיות שחשוב להתעכב עליהן –

  • מצלמות גלויות או נסתרות – הדעה הרווחת היא כי מצלמות נסתרות עדיפות. שימו לב, הודעה על מצלמות בבניין לצד המצלמות הגלויות עשויה בהחלט להרתיע פושעים שמודעים לתנאי השטח. יחד עם זאת, גם למצלמות נסתרות ישנן יתרונות רבים ועל כן מומלץ לשלב את שתיהן לצורך אבטחה מרבית.
  • התאמה לתנאי מזג האוויר – אם אחדות מהמצלמות הן חיצוניות, חשוב לוודא כי הן יתאימו לתנאי מזג אוויר, גם לתנאי קיצון. בדקו האם המצלמות מוגנות מפני גשמים, סופות ורוחות ובמקרה הצורך, מומלץ להציבן בתאי הגנה.
  • פרטיות – רצוי בטרם ההתקנה לבחון האם התקנת המצלמות פורשת לשטחים פרטיים של הדיירים בבניין ובכך פוגמת בפרטיותן.

מתקינים את הציוד הטוב ביותר

במקרה של ביטחון, חשוב לערוך סקר שוק מושכל בין חברות ניהול מבנים ואחזקה שונות בכדי למצוא את זו שמספקת את השירות המקצועי והציוד האיכותי ביותר. אל תסתפקו בפחות.