כיצד שמאי מקרקעין יכול לסייע לנו?

כיצד שמאי מקרקעין יכול לסייע לנו?

איך יודעים מהו השווי של דירה בפועל? אנשים רואים מחירים שמוצעים עבור דירות למכירה לצד נכסים אחרים לשימוש מסחרי, האם זה אומר כי המחיר אשר קיים הוא המחיר שמשקף בצורה נכונה את השווי של אותו מקרקעין בכל פעם מחדש?

על מנת לבצע אומדן הרבה יותר פרטני עבור נכס אחד בכל פעם מחדש צריכים לעשות זאת אל מול שמאי מקרקעין מוסמך, כאשר לו קיימת האפשרות המקצועית לקחת נכס שיכול להיות מגרש, דירה או בניין משרדים ולבצע את הבדיקה המדוקדקת לפי כל מה שהוא למד כדי להגיע אל השווי בצורה הכי נכונה שאפשר. מכאן ניתן להבין כי השימוש בהערכת שווי על ידי שמאי היא פעולה חשובה, שיכולה רק לסייע לכל אדם להיות מרווח טרם עסקה.

מזהים יתרונות וחסרונות של הבנייה

הבדיקה של נכס על ידי שמאי מקרקעין מתבצעת על ידי כמה אספקטים שאותם שמאי מחויב לבדוק טרם ההגעה אל המסקנה. הקביעה של שווי של נכס נתונה להשפעה של גורמים שונים שאותם צריכים לבחון בצורה קפדנית, והם כוללים את המיקום של אותו הנכס המדובר, הגודל של הנכס, האיכות של המבנה עצמו לצד רשימה ארוכה נוספת של גורמים שעליהם עוברים אחד אחד. השירות של שמאי מקרקעין הוא בהחלט אינו חובה, אבל במקרים רבים הוא יכול להועיל בידה ניכרת בייחוד כשאר מבינים כי מדובר בהשקעה שעולה כסף רב שאותו רוצים להשקיע בצורה הכי נבונה.

מעריכים את השווי של הדירה?

אם כך, השירותים של שמאי מקרקעין חולשים על כל הסוגים של הנדל"ן ודבר זה אומר כי אנשים פרטיים וגם אנשי עסקים יכולים רק לצאת מורווחים עם השירותים שלרוב מתבצעים במקרים הבאים:

  • במצבים בהם עורכים שיפוצים מקיפים עבור מבנים. כדוגמת תמ"א 38 או פרויקט של פינוי בינוי.
  • בדיקה של נכסים שכבר נמצאים בשלב של בנייה.
  • עבור רישום וטיפול כאשר ישנה הערת אזהרה על נכס.
  • כאשר מבקשים לבצע אומדן של ירידת שוויו של נכס.
  • כאשר מבקשים ייעוץ השקעות בנדל"ן.
  • כאשר חברה זקוקה לדוחות של שמאי מבחינה כלכלית.