תכנון שיפוץ על ידי אדריכל

תכנון שיפוץ על ידי אדריכל

כאשר מתכננים שיפוץ יסודי בבית, כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של אדריכל מקצועי. פרויקט מקיף של שיפוץ הואלא פחות מורכב מבניה של מבנה חדש ולכן הוא דורש תכנון קפדני לא פחות. לעיתים השינויים שדורש שיפוץ מבנה קיים הם אפילו מורכבים יותר מאשר לתכנן משהו חדש, כיוון שיש כל כך הרבה גורמים שצריך להתחשב בהם ולדעת איך לבנות מבלי לפגוע בקיים.

כאשר אדריכל עובד על פרויקט של שיפוץ יסודי של מבנה, עליו לערוך תכנית אדריכלית מסודרת ממש כמו בתכנון מבנה חדש. התכנון האדריכלי צריך להיות מבוסס על בדיקת הצרכים והרצונות של מזמין העבודה, כפי שנמסרו לאדריכל בפגישות ההכנה המשותפות. לאחר הכנת התכנית האדריכלית, על האדריכל לקבל את הסכמתו ואישורו של הלקוח ואז ניתן לצאת לדרך לשלב הביצוע.

גם בשלב הבניה, עבודתו של האדריכל חשובה ודומה למה שקורה בעבודה על במנה חדש. פיקוח אדריכלי הדוק על קבלני הביצוע הוא חשוב ומשמעותי והוא זה שיכול להביא לתוצאה המוגמרת הרצויה, שתתאים לדרישותיו של הלקוח.

איזה שיקולים מיוחדים נכנסים לתהליך השיפוץ?

בכל שלב של פרויקט השיפוץ ישנם שיקולים שונים שהם ייחודיים ושונים מתהליך התכנון של מבנה חדש.

-מבחינת תכנון אדריכלי- בשלב בעבודה הראשוני של האדריכל, עליו להחליט מה להרוס ומה לשמר במבנה לפני השיפוץ. הכוונה היא מה מבין מרכיבי המבנה מתאים למטרותיו ומה מפריע להן. בנוסף, עליו לתת את הדעת ולתת לדיירים הערכה האם יוכלו לקיים מגורים בבית בתקופת העבודה. זהו מרכיב קריטי עבור לקוחות רבים.

-מבחינת תקציב- בפן התקציבי יש בשיפוץ אלמנטים ייחודיים השונים מתכנון מבנה חדש. עלויות ההריסה של חלקי המבנה, פינו הפסולת וכו' הם גורמים שיש להתחשב בהם ולהוסיפם לעלות הכללית של הפשיוץ. כך לגבי השגת תוכניות אדריכלות מקוריות של המבנה (שבמידה ולא ניתן להשיגן יש לבצען מחדש) ולגבי עלות המעבר למגורים זמניים במקרה הצורך.

-מבחינת לוח הזמנים- כאשר אדריכל מתכנן את לוח המזנים של פרויקט שיפוץ, הקפדה על לוח הזמנים הוא אחד הגורמים החשובים ביותר.במקרה בו הדיירים נשארים לגור במבנה, חשוב להפריע להם כמה שפחות. במקרה בו הם עוברים למגורים זמניים, חשוב לקצר את תקופת השהייה שלהם מחוץ לבית כמה שאפשר ולעבוד לפי התכנון המקורי.