מה צריך לבדוק לפני רכישת דירה?

מה צריך לבדוק לפני רכישת דירה?

מדוע יש לתת את הדעת על הנושא של רכישת דירה? מדוע אנחנו צריכים להקדיש לו משאבים כל כך רבים ולחשוב היטב על השאלה איזה דירה אנחנו קונים? אם כן אתם צריכים לזכור שני דברים. אחד קניית הדירה היא לרוב העסקה הכלכלית הגדולה ביותר שתבצעו בחייכם ושנית אתם הולכים לבלות זמן רב בדירה ולכן אתם צריכים להבטיח כי היא תהיה איכותית ככל הניתן. במסגרת זאת אתם צריכים לבחון את המצב התכנוני של הדירה, את השאלה האם יש ליקויי בנייה בדירה, מה הן זכויות הבנייה בדירה מבחינת חוקי התכנון והבנייה, האם יש הערות אזהרה על הדירה ועוד שאלות רבות אשר ישפיעו על הקנייה שלכם. עליכם להבין כי ככל שתבררו יותר פרטים כך ההחלטה שלכם תהיה יותר חכמה ואתם תבטיחו כי תקנו את הדירה הטובה ביותר שיש ללא ליקויים או פגמים.

האם אני צריך לבצע את הבדיקה לבד?

אך אי אפשר לטמון את הראש בחול ולהגיד כי אנחנו יכולים לבצע את כל הבדיקות הללו לבד. האמת היא שלרובנו אין מושג כיצד לאתר ליקויי בנייה ועל כך יש לתת את הדעת. אז מה עושים בכדי להתגבר על הבעיה הזאת? כיצד נפתור אותה בצורה הטובה ביותר שיש? התשובה היא שאתם צריכים לפנות אל איש מקצוע אשר יסייע לכם לאתר את הליקויים. אתם צריכים לפנות אל שמאי או אל מהנדס בניין אשר יבחנו את הדירה מלפני ומלפנים וכך תבטיחו כי תקנו את הדירה האיכותית ביותר שיש אשר חפה מליקויים. על כן אל תבצעו את הבדיקות לבד ופנו אל מומחים אשר יעזרו לכם בנושא.

מדוע יש לפנות אל עורך דין מקרקעין לפני הקנייה?

אך שימו לב יש דברים אשר שום שמאי לא יכול לבדוק וגם שום מהנדס בניין אלא רק עורך דין מקרקעין. אם אתם רוצים לברר האם על הדירה יש הערות אזהרה או מה מצבה מבחינת תכנונית אתם צריכים לפנות אך ורק אל עורך דין ולא אל שום בעל מקצוע אחר ואת זאת יש לקחת בחשבון.