חדרי ילדים מעוצבים – ממש כמו קטלוג!

חדרי ילדים מעוצבים – ממש כמו קטלוג!

כולנו אוהבים לדפדף בקטלוג של איקאה ולחלום על חדר מעוצב לילד או למתבגר הפרטי שלנו. אמנם, לפני שמגיעים לחדר מעוצב, ישנן כמה וכמה החלטות שצריך לקבל ורצוי בהקדם.

קודם כל, יש לשתף את הילד בתהליך – להתייעץ איתו בכל הנוגע לבחירה של צבע לקירות, התקנת מדפים, מגירות, תיבות אחסון, מיקום המיטה בחדר – קרוב לחלון, בפינה או דווקא באמצע. או אולי כדאי לחשוב על אפשרות של ספה מתקפלת, אשר תוכל לשמש אותו בהמשך כדי לארח חברים למסיבת פיג'מות או ערב משחקי מחשב. כי גם אם מדובר בחדר מעוצב ע"י ההורים, עדיין הדבר הראשון שיש לחשוב עליו – זאת נוחות הילד.

גם אם מדובר בחדר שהוא משותף לשני אחים, כדאי מאד לתחום את האזור האישי של כל אחד מהם. אפשר לעשות זאת ע"י הפרדת צבעים על הקיר, מה שדווקא יכול ליצור מראה מעניין לחדר. ואפשר להיפך – ללכת על עיצוב אחיד ולהכניס רק אלמנטים בודדים אשר יהיו ייחודיים לכל אחד מדיירי החדר – מדבקה בולטת על הקיר או שלט עם שם, או אולי כמה תמונות פזורות על הקיר מעל המיטה.

אם החדר גדול מספיק, אפשר להכניס לתוכו שתי ספריות צרות, כך שלכל אחד יהיה שולחן עבודה משלו. אפשר גם לעצב את פינת הלימודים בצורה מינימליסטית – מדף או שניים תלויים על הקיר ומתחתיהם שולחן עבודה קטן ומגירות. כמו כן, תצטרכו לקבל החלטה האם המחשב נכנס לחדר או נשאר בסלון. השיקול כאן יכול להיות גם מבחינת השימוש במחשב (אם מדובר במחשב שמיועד לשימוש של כל בני הבית) וגם מבחינת ההתנהגות הבטוחה ברשת (כדי לאפשר השגחה של ההורה בלי להתפרץ לחדר כל חצי שעה כדי לבדוק במה עוסק הילד.

עיצוב החדר חייב להיות תואם לאישיות הילד ולקצב של החיים שלו. כמו כן, גם אם כרגע מדובר בילד בבית הספר היסודי, כדאי לחשוב כמה שנים קדימה, כאשר יגיע הזמן והאינטרסים שלו ישתנו כיאה למתבגרים. לפי כך, כדאי לחשוב על אפשרויות של עיצוב מודולרי, אשר אפשר לשנות במהלך השנים בקלות יחסית בלי לערוך שיפוץ מאסיבי בכל הבית.

חדרי ילדים מעוצבים מצד אחד זו תורה שלמה, אך מצד שני מדובר בעיסוק שהוא מהנה ביותר ויכול לתרום רבות לקשר בין הורים לילד, גם אם מדובר בעיצוב "עשה זאת בעצמך" או שימוש בשירותי איש מקצוע – מעצב פנים או אדריכל. הכל תלוי בגישה שלכם לנושא.