כל מה שצריך לדעת על התקנת מעלית ביתית

כל מה שצריך לדעת על התקנת מעלית ביתית

בזמן אחרון יותר ויותר חברות מעליות מציעות ללקוחות שלהם אפשרות התקנה של מעלית בתוך בית פרטי, כדאי לאפשר לבני הבית להתנועע בו בצורה נוחה ובטוחה.

סטנדרטים של מעלית ביתית שונים בהרבה מהסטנדרטים של מעליות רגילות – גם מבחינת העיצוב, הן הטכנולוגי וכמובן, מבחינת העלות.

למשל, כדי להתקין מעלית בבניין משותף, יש צורך בפיר ברוחב של 4 מטר לפחות ואילו למעלית בתוך בית פרטי מספיק פיר של 2.5 מטר בלבד, במיוחד שעכשיו כאשר בונים בית חדש, הפיר כבר מובנה ולכן חוסך עלויות בהמשך. במעלית ביתית גם אין צורך בחדר מכונה – והנה חסכנו עוד 8 מ"ר של שטח בתוך הבית. כל שנה מותקנות בישראל לפחות 250 מעליות ביתיות, כל אחת בעלות של כ-40,000 ₪. אגב, מעלית ביתי מעלה את ערך הנכס ב-10% לפחות, מספר מאד משמועתי.

מעלית המותקנת בבית פרטי חייבת להתמזג על העיצוב הכלל של הבית, לא להפריע ולא תהיות למעמסה מבחינה ויזואלית. לכן אפשר לבנות מעלית עם קירות זכוכית שקופות, אשר תתאים לבית עם עיצוב מודרני מינימליסטי. בנוסף למראה, למעלית ביתית יש יתרונות רבים אחרים וחשובים: מעלית כזאת נוחה לבעלי מוגבלויות וגם מעלה את ערך הנכס. אפשר לדאוג למעלית "מדברת" אשר תכריז על כל קומה או מעלית עם כתב נוח למישוש – לבעלי מגבלות ראיה, למשל. במידה ומדובר בבית לא גדול, אפשר להרכיב מיני מעלית – מעלון, לטובת בני הבית אשר מתקשים או לא מסוגלים לעבור בין הקומות והמפלסים בכוחות עצמם.

כאשר אתם באים להשקיע במעלית ביתית, חשוב לדעת, כי עסקת החבילה צריכה לכלול גם את שירותי התחזוקה למקרה הצורך. כמו כן, בדיוק בדומה למעליות הרגילות, חשוב לבצע בדיקות תקופתיות ע"י מומחים – מאותה חברה בה הוזמנה המעלית או המעלון. כמובן שחשוב מאד להקפיד על כל נושא הבטיחות ולהשתמש במעלית רק לפי ההנחיות שהתקבלו מהיצרן ומהמתקין.

כמה טיפים על התקנת על התקנת מעלית ביתית: יש לוודא שכי המעלית מיוצרת ומותקנת בהתאם לסטנדרט ישראלי (ת.י. 2252). מומלץ ביותר לבחור מעלית עם קירות פלדה. ישנת מעליות אשר מיוצרות עם מסגרת מאלומיניום וקירות מסיבית. אלה מומלצות פחות, מאחר ומדובר בחומרים דליקים ופחות חזקים. תחשבו על רמת הגימור והתמזגות המעלית עם הרצפה והקירות. בדקו גם את הזמן שנדרש מרגע הזמנת המעלית ועד לתחילת שימוש בה. תדאגו להזמין גם חבילת ביטוח מקיף, שעלותה היא בערך מחצית מתחזוקת מעלית בבניין משותף: כ-4000 ₪.