מה חשוב לדעת בעיצוב משרד?

מה חשוב לדעת בעיצוב משרד?

משרד הוא הלב של כל עסק או ארגון. יותר ויותר בעלי עסקים משקיעים בתהליך עיצוב המשרד הן במטרה ליצור אווירה כיפית, נעימה ושלווה, שכן העובדים שלנו נמצאים לא מעט שעות בעבודה והן בכדי ליצור איזשהוא קונספט שיוביל את הערכים והמטרות של העסק לצד שיקוף החזון שמנחה אותנו. משרד מעוצב הוא דרך נפלאה למתג את העסק שלנו, למגנט אליו לקוחות, להראות רצינות ולכן כאשר בוחרים לעצב משרד, חשוב לבחור בחברה או בפרילנסר המתמחה בדיוק בתהליך של עיצוב משרד. אז לפני שאתם מתחילים, למדו מה חשוב לדעת על עיצוב משרדים…

  1. זיהוי צרכים – לכל משרד יש את הצרכים שלו. יש משרדים שמקבלים לאורך כל שעות היום לקוחות ולכן חשוב לשים דגש על ישיבה נוחה, אווירה נעימה, צבעים חמים, עמדות בהן אפשר להכין שתיה חמה או קרה וכדומה… לעומת זאת יש משרדים שרוב הפעילות עם הלקוחות מתבצעת דווקא בחוץ והמשרד משמש יותר לעובדים עצמם. לכן, במשרדים מהסוג הזה חשוב ליצור סביבה נעימה, הרבה תאורה, עמדות מחשב שנוח לעבוד בהן ולהגדיר בכל חלל את המטרות שלו. אחד הדברים שהכי חשוב להתייחס אליהם בתהליך הוא גודל החלל והחדרים שנמצאים בתוך כל הספייס, כדי להגדיר בכל חדר מי יושב ומהם הצרכים שאותו חדר אמור לספק.
  2. מקום ליצירת השראה – היום ברוב המשרדים, הצוותים יושבים הרבה מאוד ביחד ולכן חשוב ליצור חללים שנותנים מקום לדבר הזה ויוצרים סביבת עבודה משותפת, פוריה וזורמת. כדאי למשל לשלב בחללים השונים שולחנות עגולים שמאפשרים לעובדים לראות אחד את השני ולפתח שיחה.
  3. תאורה – חלק חשוב מאוד בתהליך העיצוב של כל משרד הוא התאורה. מדובר בהשקעה כספית לא מבוטלת אבל שווה לטווח הארוך. חשוב להתייחס גם לתאורה הטבעית שנכנסת מבחוץ, לרוב הבנייה נעשית לגובה ולכן במשרדים יש המון אור שנכנס מבחוץ לצד התחשבות בתאורה מלאכותית. היום מומלץ לבחור בתאורת לד עם גופי תאורה צמודי תקרה שזורקים המון אור ומאפשרים לעבוד בנינוחות מול המחשב.

כמובן שחשוב להתייחס בתהליך העיצוב גם לחומרי הגלם בהם נעשה שימוש, האביזרים הנלווים והרהיטים.