מדריך לבחירת דלת פנים

מדריך לבחירת דלת פנים

בין אם אתם משפצים לבין קונים בית או דירה, חשוב מאד לקחת בחשבון כמה דברים כאשר מדובר בבחירה של דלתות פנים. לצורך כך הכנו עבורכם מדריך לבחירת דלת פנים אשר מיועד למצות את כל הנושא הנ"ל:

  1. דלתות פנים הינם דלתות בגודל סטנדרטי – הגובה הנפוץ ביותר הוא 2 מטר וחמישה ס"מ, אך עם זאת אפשר להשיג דלתות גם בגדלים אחרים, בדרך כלל כשמדובר בבנייה של בית לא סטנדרטי. ככל שהדלת גדולה יותר ורחבה יותר, כך לעיצוב שלה יש משמעות גדולה יותר, ולכן זה יכול, כמובן, להשפיע על המחירים.
  2. אפשר לבחור דלת שצבעה ישתלב עם קירות הבית וכך ייצור מראה אחיד לעין. אמנם, אפשר גם ללכת על הניגודיות ולהבליט את הדלת בתוך הקיר. עצם ההבלטה של הדלת בעקבות צבעה השונה זהו אלמנט חזק מאד ולכן יש להתייחס לזה כאל עיצוב לכל דבר. אפשר לשחק על שילוב הגוונים הכהים (אפור וסגול) או צבעים מנוגדים אחד לשני (שמנת וכתום). יש לקחת בחשבון כי שילוב של אלמנטים בעומק צבע שונה יכול ליצור אשליה אופטית של חדר קטן יותר, לכן לפני שמחליטים על השילובים, כדאי מאד לבדוק איך הדבר נראה בפועל באמצעות תוכנות סימולציה רבות הקיימות היום בשוק.
  3. ציפוי הדלת – אחרי שבחרתם צבע, כדאי להחליט על הציפוי. אמנם ציפוי הלמינציה הוא אחת האפשרויות הזולות יותר, חשוב לזכור, שבגלל כל שריטה או נזק שנגרם לדלת, חייבים להחליפה. לעומת זאת, ציפוי פורניר (קליפת עץ) הוא אמנם יקר יותר, אבל במידה ויש שריטה או נזק חיצוני אחר, תמיד אפשר לשייף ולהעלים אותו. בנוסף, כאשר מתכננים דלת, יש לקחת בחשבון את המרווח בין הדלת לרצפה. במידה והמרווח הזה לא קיים, הדלת תשאיר סימני גרירה על הרצפה ובכך לא רק תיהרס בעצמה, אלא תהרוס גם את הרצפה.
  4. ישנם גם סוגים שונים של משקופים – משקוף מדרגות, למשל, נועד להסתיר פגמים וקירות לא ישרים, ואילו למשקוף עגול יש תועלת עיצובית רבה, המקנה לבית כולו מראה כפרי. יש גם משקופים שטוחים או משקופים מסוג של No Door, כאשר הדלת מתמזגת על הקיר.
  5. כדאי לדעת גם שלדלתות פנים ניתן להשתמש בדיוק באותן תוספות עיצוביות, כמו לדלתות כניסה – שילובים של זכוכית, פרזול, תבליטים ואביזרים אחרים. הכל תלוי בטעם האישי שלכם וההחלטה לגבי תקציב הכללי של השיפוץ או הבנייה.