רעיונות לעיצוב המרפסת

רעיונות לעיצוב המרפסת

אמנם לא בכל בית קיימת מרפסת שממנה ניתן לצפות אל הנוף, אך בתים שמכילים מרפסת הם בעלי פוטנציאל גדול להנאה שניתן להפיק ממנה. מרפסת יכולה להיות בקומה גבוהה או יציאה לקומת קרקע. ככל שמדובר על חלק שיוצא מהבית כלפי חוץ, אז מדובר על מרפסת כדת וכדין. לרב מתייחסים את המרפסת כאל סוג של מחסן שבו ניתן למצוא אל כל מה שלא בשימוש יומיומי. רבים מחנים בה את האופניים, מחזיקים את חיית המחמד או הופכים אותה לאזור ללא שימוש. למעשה ניתן להפוך כל מרפסת למעוצבת, ולגרום להיות מושכת יותר ובעלת חן.

כיצד ניתן לשפר את מראה המרפסת

היות ומדובר במקרים רבים על דירה שכורה אז לעיתים לדיירים את כל מוטיבציה לשפר את המראה של החלל המשותף. מצד שני אפשר להרוויח המון מקיומה של מרפסת מעוצבת שצופה אל הנוף.

  • מרפסות קטנות רצוי לעצב על ידי רהיטים קומפקטיים שלא יהפכו למכשול. כדאי להשיג רהיטים עמידים ומוצרים מפלסטיק חזקשכן ברב המקרים הם יהיו חשופים לשמש, אבק וגורמים נוספים שעשויים לפגוע בהם.
  • ריהוט גן מסיבי לא יתאים למרפסת קטנה, אך אם מדובר על מרפסת מרווחת אז אפשר להשתמש בהם.
  • צביעת המעקה יכולה להוסיף גוון ומומלץ לבחור בצבעים חיים ומעניינים שייראו למרחוק. אם מדובר בדירה שנמצאת במרכזה של עיר אז ניתן לעצב גם תאורה מרגשת שכל אחד יוכל לראות.

יתרונות נוספים

הישיבה במרפסת מביאה יתרונות רבים ומאפשרים לנו ליהנות מרוח קלילה ונעימה, ומומלץ לנצל אותה בכל זמן פנוי. בימים חמים ניתן ליהנות מהחום של השמש ולהשקיף על הנוף. אם אתם חיים בקרבת חוף הים אז מומלץ לשים לב להצטברות של לחות ולטפל במקרה של בעיות.

עיצובים נוספים יכולים להתבטא בקישוטים שונים, אקססוריז, אביזרי נוי, עציצים וכל מה ניתן על מנת להשפיע על מראה המרפסת. בימי חג מומלץ לשלב גם קישוטים שקשורים לרוח החג. המרפסת היא בסופו של דבר מקום מפלט לדיירים וניתן לארח בה בכל יום ובכל שעה. ניתן להציב בה גם ערסל שנתלה מהתקרה ולהתנדנד עליו מתי שרק רוצים.