בטיחות אש – שמירה על סביבת עבודה בטוחה

בטיחות אש – שמירה על סביבת עבודה בטוחה

אף אדם לא ממש מבין את הכוח שיש לאש עד אשר הוא רואה אותה במלוא תפארתה מרצדת, לוהטת ועוברת לה ממקום למקום כאילו היא יצור חי ממש. אומנם אש היא דבר חיובי כאשר רוצים לעשות ברביקיו או לעשות מדורה נעימה וחמימה עם חברים ליד הים, אבל אשר יכולה להיות דבר אשר יוצא במהירות משליטה ומכלה אזורים שלמים עם גרימה של נזקים כבדים לרכוש, ואף לחיי אדם.

בשל כל זאת זה מאוד חשוב להיות ערניים אל מצבים שבהם יש דליקה, לפעול לפי הוראות מכבי האש ולעשות כל שרק אפשר כדי להכין מבנים ואנשים אל סיטואציה שבה אש מתפרצת טרם הגעת כוחות ההצלה.

מכינים את השטח

אחד מן השלבים של הקמת מבנה וקבלת האישור כי ניתן לאכלס אותו הוא יצירה של מבנה אשר בו יש את מערכת ההגנה הנדרשת מבחינה בסיסית מפני מקרים שבם פורצת לה שריפה. לא לחינם רואים במבנים רבים מערכות של גילוי עשן לצד מערכות של ספרינקלרים ובאזורים החיצוניים ברז של מים למכבי האש עם מקום ספציפי שמיועד לחניה של רכב חירום והצלה.

לצד כל ההכנות הללו אשר מבוצעות מבעוד מועד יש גם הגנות נוספות של חברת שרפים שאיתן יכולים להבטיח בצורה הכי טובה כי במקרה שבו פורצת לה שריפה, עוד בשלבים המוקדמים שלה, יש בטיחות באש באופן יעיל על ידי התקנה של מעכבי בעירה מהסוגים הרלבנטיים לצד איטום של מעברי אש.

מונעים סכנה גדולה

למה בדיוק צריכים להיערך לאש אם הדבר הכי פשוט שיכולים לעשות הוא רק לצלצל למכבי האש כשאר פורצת שריפה? כי ישנם מבנים אשר בהם סכנת הדליקה היא הרבה יותר חמורה עם שלל של פריטים שמביאים למצב של בעירה מוגברת ואפילו למצב שבו יכול להתרחש פיצוץ כתוצאה מתגובה אל האש ואל הטמפרטורה הגבוהה של הדליקה. על ידי יצירה של מבנה שבו מורידים את הסכנה של דליקה מהירה ועיכוב שלה עד אשר מכבי האש מגיעים אל הסביבה, יכולים למנוע סיטואציות הרבה יותר קשות למבנה ולאנשים אשר נמצאים במקום באותה העת, ומכאן החשיבות הרבה של שמירה על סביבת עבודה בטוחה ככל האפשר.