פינוי דירה אחרי ירושה

פינוי דירה אחרי ירושה

עוד שקר שמראים לנו תמיד בסרטים אמריקאים – אנשים שמקבלים בירושה טירות ומיליונים בחשבון בנק. כל המשפחה עם עיניים נפוחות מבכי יושבת במשרד מפואר של עו"ד קירח במשקפיים עם מסגרת זהב דקה. עורך הדין מוציא את התיקייה מהכספת הגדולה, מוזיקת מתח מתגברת, המזכירה הדקיקה בנעלי סטילטו נכנסת לחדר עם מגש משקאות, עורך הדיון מכחכח בגרונו, תוך כדי שהוא מביט בתדהמה בדף הלבן…. אבל רגע, תעצרו הכל. בדרך כלל העניינים הרבה יותר ארציים ודורשים מהיורשים להשקיע מזמנם ואף מכספם כדי לטפל בירושה שהתקבלה – דירה ישנה, מלאה בכל-טוב מימי המנדט הבריטי פלוס מיטה חורקת ושעון אורלוגין עליו כתב ש"י עגנון באחד הסיפורים שלו.

איך ניגשים לדבר כזה, אחרי מוות של אדם קרוב, שוב להיות בסביבה של החפצים שנשארו אחריו, לחוות את החוויה, להריח אותו ולדעת שדברים לא יחזרו יותר לעולם. אז אחרי שבחרתם לקחת לעצמכם מספר מזכרות הגיע זמן לחשוב מה עושים עם שאר התכולה בדירה. במיוחד אם מדובר בצורך לפנות את הדירה לטובת השוכרים או הדיירים החדשים?  למי יש זמן, כוח ומשאבים כדי להתחיל למיין ולסדר את האוצרות שכבר חלף זמנם? אמנם עדיין מוקדם לומר נואש – עדיין יש לכם הזדמנות להרוויח מהירושה של דודה מבוגרת. לצורך זה קיימות בשוק חברות לפינוי דירות. חברות אלו מתמחות בפינוי נכסים במקרים כשמדובר על אגרנים כפייתיים, אנשים מבוגרים וגם כאשר יש צורך לבצע פינוי דירה אחרי ירושה.

אחת המטרות הראשונות של פינוי דירה הוא לדעת למיין חפצים לבעלי ערך וחסרי ערך. בזמן שחפצים חסרי ערך – קופסאות קרטון ישנות או שקיות ניילון, למשל – פשוט עוברים לפח אשפה, חפצים בעלי ערך – רהיטים, בגדים, עיתונים ישנים, ספרים ותמונות קיר מוערכים ונשלחים למכירה בשווקי הפשפשים. אגב, אם מדובר בכיסא שבור, למשל, או בכוננית מתנדנדת, החברה המפנה תדע לבצע תיקונים כדי להשיג את המירב מהירושה שקיבלתם. כל הרווחים לאחר המכירה וניכוי העמלה, הרווחים עוברים ליורשים. הדירה פנויה ומוכנה לשיפוץ, מגורים או השכרה. סוף סיפור.

כאשר מחליטים להתקשר עם אחת מהחברות לפינוי נכסים חשוב מאד לשים לב לכמה דברים עקרוניים – יש לעגון בהסכם מתן שירות את הסכומים המדויקים ואת אחוזי העמלות מהמכירה. כמו כן, יש לדעת בדיוק מה הולך להימכר ומה הולך להישאר בדירה. חשוב לסגור את הפינות בכל הקשור לפינוי החפצים מהדירה, לוחות זמנים מדויקים ועמידה בהם. צריך לקחת בחשב