מרפסות תלויות – התשובה הכי טובה בשבילנו

מרפסות תלויות – התשובה הכי טובה בשבילנו

אחד מסוגי המרפסות הפופולאריות ביותר שקיימות היום בישראל, היא מרפסת תלויה. אנחנו יכולים למצוא לא מעט בתים בישראל, הן חדשים והן ישנים, שיש בהם מרפסות תלויות בגדלים שונים.

הרעיון של מרפסת תלויה הוא, שמדובר במרפסת שאיננה מחוברת למבנה אלא בנקודות אחיזה מסוימות, ולמעשה כל שטח המרפסת נמצאת, כביכול באוויר. בצורה כזו המרפסת היא לא רק תלויה אלא גם פתוחה, ואפשר ליהנות בה מבריזה נעימה וטובה. צריך לומר שיש מרפסות תלויות שהן סגורות על ידי תריסים או זכוכיות, ואז אפשר ליהנות מהן גם בחורף בימים גשומים וקרים וגם בקיץ בימים חמים.

מרפסות תלויות הן מאוד פופולאריות, הן בגלל העיצוב הייחודי והמרשים שלהן, אך גם בגלל העובדה שהן פתרון מאוד נוח ופשוט עבור מבנים ישנים שאין בהם מרפסות ורוצים להוסיף אחת כזו. אז כל מה שצריך זה פשוט לבצע בנייה של תוספת מרפסת אל המבנה הקיים. ואז ניתן ליהנות ממרפסת תלויה מרשימה.

צריך לומר, לא כל אחד יכול לבצע בנייה כזו וליהנות ממנה. ראשית, יש מבנים שאסור לבצע תוספת כזו בגלל תוכניות בנייה של המבנה, אם נבצע תוספת כזו זה יהרוס את עיצוב המבנה וישנה אותו לגמרי.

שנית, יש מצבים שהשכנים אינם מרשים ובכך למעשה מונעים אפשרות לבצע שינוי ותוספת של מרפסת תלויה במבנה.

מה שברור הוא, אם רוצים לבצע תוספת כזו, אזי שהיא חייבת להתבצע על ידי גורם מקצועי מוסמך שמתמחה בכך, כמו כן חייבים לבצע את התוכנית באופן כזה שיתאים לצרכים ולדרישות שלנו, ומצד שני לא יפגע בשכנים שמתחתנו, עליהם זה יכול להשפיע.

לפני סיום חשוב להדגיש עוד נקודה, בדרך כלל מרפסות תלויות מהוות מרפסות ראשיות במבנה, בעוד שמרפסות שירות הן מרפסות סגורות מן הסתם. הסיבה היא גם תנאי השימוש במרפסות השונות הם אחרים, וכן בגלל העובדה שמרפסת רגילה רוצים ליהנות יותר מחלל פתוח, נעים, כזה שאפשר לשבת בו, להתרווח וליהנות מהבריזה הנעימה שהמרפסת מקבלת במהלך רוב שעות היום, במרבית ימות השנה, בכל העונות.