מיגון מבנים קיימים

מיגון מבנים קיימים

בשנים האחרונות גבול הדרום, בעיקר בגבול עזה, נמצא כל העת בעימותים משני הצדדים. אנשי החמס יורים לעבר יישובי העוטף ללא הפסקה. מבנים רבים נפגעים מקליעי נשק קל ומרסיסים של סקאדים ופגזים. זאת הסיבה שהרשות המקומית בשיתוף עם פיקוד העורף אינם מאשרים בנייה חדשה ללא הצגת תכנית מיגון. לצד מבנים חדשים יש הרבה מבנים שהוקמו לפני הרבה מאוד שנים כשעדיין לא היה המצב הביטחוני מתוח ומסוכן ובעליהם לא נדרשו למיגון. מבנים אלו בתקופה זו סיכון לכל מי שנמצא בתוכם ולכן נדרשו התושבים לבצע מיגון.

לאיזה מבנים עושים מיגון מבנים

  • מבנים בתהליך בנייה. כל מבנה שמוקם באזור לחימה לא מקבל אישורים סופיים אם לא בוצע בהם מיגון חלונות ודלתות כולל אלה שבממ"ד.
  • מיגון למבנים קיימים. כאלה שנבנו בטרם השתנה המצב הביטחוני אבל יש סיכון ליושבי המבנים בגלל ירי מנשק קל וכבד כאחד.

מבנים קיימים שעדיין לא בוצע בהם מיגון מהווים סכנה ממשית ולכן ככל שהמיגון יעשה מהר יותר הסכנה תופחת. מפעם לפעם מתפרסמות כתבות בעיתונות ובמדיה האלקטרונית על ניצולים ששהו במבנים רק בגלל שעברו מיגון. מה שמוכיח שמיגון מבנים קיימים חשוב באותה מידה ממיגון מבנים חדשים.

חשיבות מיגון – הצלת חיים

בגלל הקרבה לגבול ורצון התושבים לקיים שיגרת חיים ככל שאפשר חשוב לבצע מיגון מבנים קיימים כמו גני ילדים, בתי ספר, מרפאות וכל מבנה ציבורי בו מתקהלים אנשים רבים בו זמנית. מבנים מוגנים אינם משמשים כתחליף לממ"ד, מקלט או כל אמצעי הגנה אחר. מאז שהמצב הביטחוני הולך ומחמיר ועדיין לא רואים את הוסף עברו כל המבנים בהם מתאכסנים ושוהים אנשי הביטחון של ישראל. בכל מקום בו נמצאים חיילים, שוטרים ואנשי ביטחון אחרים עבור המבנים מיגון שיפחית את הסיכון בעת ירי מעברו השני של הגבול.

חשיבות העבודה המקצועית

בעת ביצוע מיגון מבנים קיימים צריך גם לחזק את היסודות מאחר ורובם נבנו לפני שנים רבות וקיימת סכנה שהמבנה יתמוטט אפילו אם עשו בו מיגון נגד ירי ורסיסים. בשל כך, את סוג המיגון וביצוע העבודה חובה להשאיר לבעלי מלאכה שעוסקים בתחום בצורה מקצועית.