מה זה מחיר למשתכן

מה זה מחיר למשתכן

מחיר למשתכן הינו פרויקט מיוחד של משרד הבינוי והשיכון, שכל תפקידו להילחם ביוקר המחייה בארץ ולאפשר לזוגות צעירים את היכולת לרכוש לעצמם דירה. במצב הנוכחי, רוב האנשים לא מסוגלים לרכוש דירה היות והמחירים בשמיים ולא נראה שהם עומדים לרדת בזמן הקרוב. פרויקט מחיר למשתכן מציע למעשה למי שעומד במספר קריטריונים מסוימים, את היכולת לרכוש דירה במחיר מוזל ובתנאי רכישה נוחים יותר. כל מי שעומד בקריטריונים יכול להגיש בקשה, ולאחר מכן נעשית הגרלה והזוכים מקבלים את ההטבות השונות. מדובר על הנחה שעומדת על אזור ה – 30 – 40 אחוז משווי הדירה בשוק החופשי. הפרויקט כולל 250 אלף דירות מוזלות בכל חלקי הארץ, כאשר המטרה היא גם להנגיש את הדירות לזוגות צעירים וגם להילחם בעלייה המתמדת במחירי הדירות בשוק החופשי.

מחיר למשתכן – פרויקט לאומי שכל אחד חייב להכיר

קודם כל, כדאי להדגיש כי הפרויקט מתאים רק לאזרחי ישראל. הפרויקט מתאים לזוגות נשואים או כאלו שעומדים להינשא בשלושת החודשים הקרובים ליום הגשת הזכאות. כמו כן, חד הוריים עם ילדים מתחת לגיל 21 או רווקים מעל גיל 35. המועמדים הינם אנשים שלא החזיקו בזכויות בדירה ב – 6  השנים האחרונות ולא קיבלו מהמדינה דיור ציבורי או סיוע אחר בתחום הדיור. אלו הם התנאים היחידים שיש לעמוד בהם על מנת להשתתף בפרויקט, ללא שום צורך להראות רמת הכנסה מסוימת או כמות מסוימת של ילדים. המדינה מסבסדת לקבלן הנחה במחיר הקרקע ועוד מגוון הטבות נוספות, כך שהקבלן אמור להציע לרוכשים מחירי דירות זולים ומשתלמים במיוחד, תוך כדי שמירה על סטנדרטים מסוימים שנקבעו על ידי המדינה. דירות אלו נמצאות בכל חלקי הארץ, כך שניתן בהחלט לרכוש דירה בצפון, בדרום ואפילו במרכז הארץ, כולל ברמת גן, קריית אונו, הרצליה ועוד.

לסיכום, מחיר למשתכן הינו פרויקט לאומי, שמטרתו להילחם במחירי הדירות הגבוהים בשוק החופשי. נכון לעכשיו הזכייה בדירה מתבצעת בשיטת ההגרלה, היות וכמות הפונים גבוהה ממספר הדירות בשטח. המטרה היא כמובן להגדיל את מספר הדירות, כדי שכולם יוכלו לרכוש דירה במחיר שפוי ובתנאים נוחים יותר.

קראו גם:

רוכשים דירה? מה עדיף – לקנות דירה חדשה או יד שניה?

מעבר לדירה חדשה