ביקוש גבוה בתחום הנדל"ן – איך הוא נקבע?

ביקוש גבוה בתחום הנדל"ן – איך הוא נקבע?

רוצים להשקיע בנדל"ן ולדעת היכן ההשקעה תשתלם? במאמר זה נסביר מהם הפרמטרים להגברת הביקוש בתחום הנדל"ן כדי לעזור לכם להשקיע בתבונה!

מה ביקוש גבוה בתחום הנדל"ן אומר?

המשמעות של ביקוש גבוה בתחום הנדל"ן היא, שיש ביקוש גבוה לנכס מסוים או לנכסים דומים לו בפרמטרים השונים, עליהם נרחיב בהמשך. לביקוש בתחום הנדל"ן יש משמעות הן למי שרוצה לרכוש נכס והן למי שרוצה לשכור. הכוונה היא לכך, שככל שהביקוש של הנכס גבוה יותר, כך הוא נחשב לטוב יותר אך גם יקר יותר.

מיקום

למיקום של הנכס יש חשיבות רבה בכל הנוגע לביקוש שלו. למעשה, ביקוש גבוה בתחום הנדל"ן נשען רבות על השאלה היכן הנכס ממוקם. הכוונה היא לכך, שיש ערים ויישובים מבוקשים יותר מאחרים וגם בתוכם יש אזורים מבוקשים יותר מהאחרים. לדוגמה, ככל שהנכס נמצא קרוב יותר למרכז הארץ, כך סביר יותר להניח,  שהביקוש יהיה גבוה יותר. כמו כן, ככל שהנכס קרוב יותר למקום מרכזי כדוגמת מוסד לימודי גדול, איזור תעשייה עם מקומות עבודה רבים וכדומה, כך הביקוש שלו יהיה גבוה יותר גם כן.

סוג

לסוג הנכס יש גם כן משמעות לא קטנה בכל הנוגע לביקוש. כלומר, אם מדובר על נכס למגורים או נכס עסקי, האם מדובר על לופט או דירת גן, חנות או מפעל וכדומה. הרי שאם מדובר על דירה למגורים באיזור רועש, לא יהיה לה ביקוש רב ולעומת זאת, אם מדובר על חנות במקום מרכזי, הביקוש שלה יהיה גבוה הרבה יותר מאשר חנות באיזור שקט וחבוי, שם רובנו היינו שמחים לגור.

ישן או חדש?

גם גילו של הנכס הוא חלק חשוב מבחינת ביקוש גבוה בתחום הנדל"ן. ככל שהנכס ישן יותר, כך הביקוש שלו יהיה נמוך יותר. דירות חדשות – לב גני תקווה ודאי יהיו בעלות ביקוש גבוה בשל היותן באיזור המרכז ובשכונה חדשה, בה הדיירים יוכלו ליהנות מדירות חדשות ומתוכננות היטב ובהתאם לצו האופנה האדריכלית העכשווית וכמו כן, גם מאיזור מגורים חדש ומטופח!