שימושים נפוצים של דוד שמן

שימושים נפוצים של דוד שמן

לפני שנדבר על השימושיים הנפוצים של דודי שמן (לא להתבלבל עם דודי שמש), בואו נסביר בקצרה מהו דוד שמן. ובכן דוד שמן הוא מערכת לחימום בה נעשה שימוש בתעשייה. במערכת מסוג זה ישנו דוד ובו שמן מיוחד, בדרך כלל שמן מינרלי או סינטטי המשמש כנשא של החום.

באותה מידה יכולים להשתמש במים אשר יחוממו בדוד ויזרמו בצינורות ויפיצו את החום במקומות בהם תהליך הייצור דורש זאת. אך למים יש את החסרונות שלהם, הם אינם מתאימים לטמפרטורות גבוהות מכיוון שיש להם נקודת רתיחה נמוכה מאוד והם הופכים לגז. בדרך כלל תעשיות הדורשות מערכות חום דורשות טמפרטורות גבוהות ולכן עושות שימוש בשמנים. השמן מחומם בשיטות שונות כמו שימוש במתנול, בוטאן, דיזל ועוד. הצורך בשמירה על איכות הסביבה והתקנים בנושא הביאו להחלפת רוב הדלקים במתנול.

השימושים הנפוצים של דוד שמן

דודי שמן נמצאים בשימוש נרחב בתעשייה, ישנם תחומים רבים הדורשים חימום לטמפרטורות גבוהות והם עושים שימושי בדודי שמן. מבין השימושים הנפוצים של דוד שמן ניתן למנות את התחומים הבאים:

  • תעשיית האספלט – ישנם סוגים שונים של אספלט ודרכי ייצור שונות, רוב תרכובות האספלט דורשות טמפרטורות גבוהות של כ 200 מעלות צלזיוס ועושות שימוש בדודי שמן לחימום האספלט בתהליך הייצור.
  • תעשיית האלכוהול – מזקקות האלכוהול עושות שימוש בתהליכי בישול וזיקוק הדורשות חום וגם הם משתמשות בדודי שמן.
  • תעשיות כימיות – תעשיות כימיות רבות עושות שימוש בחימום באמצעות דוד שמן. התעשיות הכימיות הוא שם כללי הכולל מגוון רחב של חומרים כימיים לשימושים שונים.
  • תעשיית הטקסטיל – תעשייה זו עושה שימוש נרחב בדודי שמן תרמיים, ישנם שלבים רבים בתהליך הייצור של טקסטיל הדורשים טמפרטורות גבוהות משלבי הייצור הראשונים ועד לצביעת הטקסטיל.
  • תעשיית המזון – תעשיית המזון עושה שימוש נרחב בתנורים, גרילים ומכשירי טיגון. במקרים רבים מקור החום הוא בדודי שמן תרמיים המאפשרים חימום יעיל וחסכוני באנרגיה אשר ינו מזהם את המזון.
  • תעשיית הנייר – תעשיית הנייר ותהליכי הייצור של הנייר דורשים טמפרטורות המגיעות ל 400 מעלות צלזיוס, לכן באופן טבעי דודי שמן תרמיים הם הפתרון האידיאלי עבור תעשיית הנייר.
  • מכבסות – מכבסות תעשייתיות ומכבסות לניקוי יבש עושות שימוש נרחב בדודי שמן תרמיים כבר שנים רבות. מערכות חום תעשייתיות נמצאות בשימוש נרחב בתעשייה זו למטרות גיהוץ, כיבוס וחיטוי.

חברת אנרגטיקה מספקת פתרונות ומתקינה מערכות דודי שמן תרמיים עבור מפעלים שונים כבר משנת 1972.  חברת אנרגטיקה בע"מ שמה את הדגש על מערכות בעלויות נמוכות אשר מספקות איכות גבוהה. המערכות של אנרגטיקה  מגיעות אף לתפוקות של 6,000,000 קק"ל/שעה ולטמפרטורות עבודה של כ 300 מעלות צלזיוס העונות על רוב הצרכים התעשייתיים.