מהו חבל סיזל טבעי?

מהו חבל סיזל טבעי?

חבל סיזל טבעי הינו החבל שכולנו מכירים מכתובות האש שיצרנו בתנועות הנוער בתור ילדים ונערים. חבל סיזל טבעי הינו חבל בגוון צהוב אשר המקור שלו הוא בכפר קטן במקסיקו. החבל הטבעי עשוי מאגבה – קקטוס עם עלים גדולים. את העלים של הקקטוס קוטפים, מייבשים ואחרי הייבוש מפרקים אותם לסיבים דקים ומאותם סיבים שוזרים את החבלים תוך כדי סיבוב של הסיבים. בצורה הזו החבל המתקבל הינו חזק ועמיד מאוד.

היום, למרות האפשרויות הסינטטיות הרבות, עדיין רבים מעדיפים חבל סיזל טבעי על פני חבלים אחרים בשל יתרונות החוזק, העמידות והמראה המיוחד שלו.

היתרונות של חבל סיזל טבעי

בשל העובדה שהוא מיוצר מחומרים טבעיים, חבל סיזל טבעי נחשב לחבל עמיד מאוד בפני השמש ולכן הוא יכול להתאים למקומות בהם יש חשיפה ממושכת לשמש. יחד עם זאת, החומר הטבעי סופח מים ולחות אשר יגרמו לו להתרחב ולאחר מכן, כאשר הוא יתייבש מחדש, החוזק שלו עלול להפגם. לכן הוא יכול להתאים למרפסות מקורות או מקומות בהם אין לו חשיפה ישירה למים, אבל כן לשמש.

שימו לב כי כמובן, ככל שהחבל יהיה עבה יותר, כך הוא יהיה חזק יותר, ולכן חבל סיזל טבעי עבה יכול להחזיק משקלים כבדים ללא כל בעיה.

תחזוקת החבל

כפי שכתבנו מעלה, חבל סיזל טבעי סופג נוזלים, ולכן לא כדאי לחשוף אותו למים ולחות רבה שכן הוא עלול לאבד מכוחו ולהירקב לאחר זמן מה. לפני שאתם בוחרים באיזה עובי להשתמש, בדקו את המשקל שתרצו לתלות על החבל ולפי זה תוכלו לבחור את העובי הנכון עבורכם.

בנוסף, שימו לב כאשר אתם מאחסנים את החבל ולא משתמשים בו, עדיף לאחסן אותו במקום סגור אך מאוורר מאוד, ולשמור אותו בצורה מגולגלת שכך הוא ישמור על האלסטיות שלו ולא יישבר.

איפה קונים?

היום אתם יכולים למצוא מגוון רחב של אפשרויות לרכישה של חבל סיזל טבעי, וכמובן – הדרך הקלה ביותר היא פשוט לחפש באינטרנט אתרים שיוכלו לספק לכם אותו עם משלוח עד הבית, או חנויות קרובות אליכם מהן תוכלו לרכוש.