נדלן באנגליה בעידן הברקזיט

נדלן באנגליה בעידן הברקזיט

הכלכלה של בריטניה חוותה שינויים משמעותיים במהלך השנים. ביוני 2016 אמר העם הבריטי את דברו במשאל עם, וההמשך הוא כידוע הברקזיט – בריטניה נפרדה ממדינות האיחוד האירופאי ובחרה לנהל את עצמה ללא תלות ביתר המדינות החברות באיחוד. החלטה זו גרמה לשינויים רבים בהתנהלות המדינה והוא השפיע גם על שוק הנדל"ן המקומי. ובהחלט קיים שינוי דרסטי במגמות הנדל"ן האנגלי.

ירידה בהיקף המכירות

התוצאה הבולטת בתחום הנדל"ן היא ירידה משמעותית בביקוש לרכישת נכס בבריטניה. התוצאה הישירה היא פיחות ניכר בכמות המכירות. הברקזיט גדע את עליית המחירים היציבה שהיתה קיימת בתחום הנדל"ן הבריטי מאז המשבר הכלכלי. על פניו ניתן לומר כי משקיעים יחפשו להם יעדים אטרקטיביים יותר, שם הנכסים שווים יותר ומחירם גם ממשיך לעלות מעלה. אבל למרות זאת יש מספר מאפיינים המייחדים את הנדל"ן בריטניה והופכים את העסקאות במדינה לכדאיות גם כיום בעידן הברקזיט. וזה מסביר מדוע ממשיכים משקיעים לפנות לזירה הבריטים ורוכשים נכסים.

היתרונות של נכסים בבריטניה

  • בריטניה היא מדינה שהוכיחה קבל עולם ואומות כי יש לה יכולות התאוששות מצטיינות. ואכן במהלך השנים היא חוותה משברים כלכליים שונים אך היא יכלה להם והיא הצליחה להתעצם ולהתחזק לאחריהם. וזה אומר שהצפי הוא שלא יעבור זמן רב והמכירות יחזרו להיות כפי שהיו לפני הברקזיט.
  • המשבר הביא עמו גם ירידת מחירים. וזה אומר שבעידן זה ניתן לרכוש נכס במחיר נמוך יותר ממה שהיה בעבר. וזאת אל מול תחזיות שהביקוש ילך ויגדל ובריטניה תתאושש ותתחזק, תהליך שיביא בסופו של דבר גם לעלייה במחירי הנכסים. בעידן בו המחירים נמוכים ניתן להצליח לרכוש נכס גם עם הון עצמי מוגבל.

מה כדאי לרכוש?

עבור משקיעים בנדל"ן התקופה הנוכחית עשויה להיות הזדמנות של ממש. אם כי חשוב לציין שחשוב מאוד לבצע רכישות נכסים באמצעות חברה מקצועית שמכירה את השוק המקומי. היא יודעת לכוון את המשקיע לנכסים משתלמים שיהיה להם ביקוש. כמו כן היכרות עם השוק ועם החוקים במדינה יכוונו את הרוכש לביצוע פעולות באופן הנכון ולמנוע תשלומים מיותרים.

מידע נוסף בנושא תוכלו למצוא באתר של בריטניה נדל”ן.