חלונות הדף

חלונות הדף

חלונות הדף כשמם הם. חלונות שבעת הצורך הודפים את המפגע ובכלל  זה כלי נשק. חלונות הדף צריכים לזוז בצורה חלקה. חלונות הדף עשויות מברזל, מסיבן יש משקוף ואין להם כנפיים כמו שיש בחלונות רגילים. התקנת חלונות הדף נהוגה במקלטים, בממ"ד או במבנים ביטחוניים והם גם גורם אוטם.

מדוע צריכים חלונות הדף בישראל

במדינה כמו מדינת ישראל שחווה הרבה מצבי חירום בצפון ובדרום הארץ התושבים באזורים אלו צריכים למגן את עצמם בכל דרך אפשרית. כדי להבטיח את שלומם של התושבים נדרשים כל מי שבונה או משפץ בית מגורים להתקין חלונות הדף  ובכלל זה גם בממ"ד המשפחתי. בעת התקפת סקאדים, טילים ופגזים יש חשיבות גבוהה לממ"ד ולמקלט ולכן התקנות חלונות הדף היא דרישה לגיטימית של פיקוד העורף. כדי להבטיח את שלום האנשים ששוהים בהם צריך להתקין חלונות הדף שימנעו אסונות בזמן אמת.

חלונות הדף

מי זקוק לחלונות הדף בישראל

  • תושבים שיש להם ממ"ד בבית ומתגוררים באזורים רעשניים מעידים שהחדר השקט ביותר הוא הממ"ד והרעשים מהחוץ אינם מגיעים פנימה בגלל חלונות ההדף האטומים.
  • חשיבות נוספת לחלונות הדף יש בחדרי ממ"ד בישובים קרובים לגבול בו מתקיימת לחימה. ילדים נרגעים מהשהות בממ"ד ומכך שרעשי הירי אינם מגיעים לאזנם בגלל חלונות ההדף האטומים.
  • בתקופה זו אין אישורים למבקשי היתרי בנייה אם לא הוגשה תכנית בניית ממ"ד המכיל חלונות הדף. יש תושבים שמעדיפים להתקין חלונות אלו גם בחדרים אחרים. חלונות אלו נותנות שקט לבני המשפחה.  גם אם יהיה ירי לעבר והמבנה שלהם יפגע, הם לא יפגעו.

בנוסף, בגלל מצבה הביטחוני של ישראל ולאור העובדה שהמומחים מזהירים מפני רעידות אדמה נדרשים גם בעלי בתים שנבנו לפני שנים רבות לשפץ, לחזק את המבנה ולהוסיף לכל דירה ממ"ד. התקנת חלונות הדף אינה מונעת אוורור הממ"ד/מקלט.

מי עושה עבודה זו

התקנת חלונות הדף היא מקצוע ייחודית ולכן יש חשיבות עליונה שעל מקצוע מהימן יעשה את העבודה. כדי למצוא את בעל המקצוע הטוב המקצועי והאמין ביותר. באתרים תוכלו לבחון את בעלי המקצוע ולקבל החלטה לגבי בחירת האדם המתאים.