שיפוץ דירה – אפשר אפילו ליהנות מהתהליך

שיפוץ דירה – אפשר אפילו ליהנות מהתהליך

פרויקט שיפוץ דירה עלול להיות מלווה במתחים, רובנו איננו בקיאים ברזי מקצועות הבנייה ולפיכך מרגישים קצת כדגים מחוץ למים כאשר אנו נדרשים לשאת ולתת עם בעלי מקצוע שאנו שוקלים למסור את ביצוע עבודת השיפוץ לידיהם. תמיד קיים החשש שמא תהיה חריגה ממסגרת הזמן שהוקצה לפרויקט ו/או מן התקציב שהקצנו לטובת ביצועו. לא לחינם רווחת הדעה כי "ניתן לדעת איך נכנסים למהלך של שיפוץ הבית אולם אי אפשר לדעת איך נצא ממנו".

חשוב להבין כי הדברים יכולים גם להיראות אחרת, אפשר בהחלט לתכנן נכון פרויקט של שיפוץ ובהמשך ללוות את ביצועו תוך שאנו רואים איך התכנון הופך למציאות, כיצד משכננו משודרג לו בדיוק באופן שחלמנו וכל זאת ללא שאנו סובלים מאי וודאות או חששות אחרים כלשהם. ניתן בהחלט ליהנות מפרויקט השיפוץ כולו, גם במהלך ביצוע העבודות בפועל, בפסקאות הבאות תמצאו טיפים והכוונה אשר יסייעו לכם לעשות בדיוק את זה.

תכנון קפדני

ראשית חוכמה בביצוע נכון של שיפוץ הוא לפרוט את כל מה שברצונכם שיבוצע במסגרתו תוך שאתם עורכים רשימה לפי סדר עדיפויות, כך תוכלו לבחור בקלות מה כן ומה לא אם יסתבר שהתקציב העומד לרשותכם אינו מספיק להגשים את הכול.
לאחר שיש בידכם תוכנית שכזו הזמינו לתת הצעות מחיר רק בעלי מקצוע שהרשימו אתכם כאמינים, איכותיים וכאלה שיש לכם שפה משותפת עימם. אל תבחרו את בעלי המקצוע שתיעזרו בהם (מעצב פנים, קבלן שיפוץ או כל בעל מקצוע אחר אשר עשוי להיות מעורב בפרויקט) רק בגלל שהצעת המחיר שנתנו הייתה המשתלמת ביותר, חשוב מאוד להתרשם מעבודות קודמות ולוודא שהם יוכלו לבצע את העבודה לשביעות רצונכם.
כתב כמויות

יש לזכור כי ברוב אזורי הארץ אין מחסור בבעלי מקצוע בתחום השיפוצים, שיפוצים בתל אביב בראשם. לעיתים נראה שמרוב עצים לא רואים את היער. השכילו לבחור נכון, קבלו המלצות, פנו ללקוחות שנעזרו בשירותיהם של מי שאתם שוקלים להעסיק, התרשמו מאיכות עבודות קודמות שביצעו וכו'.
לאחר שבחרתם קבלן שיפוץ ערכו רשימה מפורטת ככל שניתן בנוגע למה הם מתחייבים לבצע, מה השכר שיקבלו עבור עבודתם, מי יישא בהוצאות רכישת חומרי הגלם והאביזרים השונים שיידרשו וכן מה לוח הזמנים עליו יוכלו להתחייב (תכנון נכון יכול הצמצם מאוד את משך הפרויקט, ישנן חברות,  72 גג למשל, המתחייבות ללוחות זמנים קצרים מאוד). נהוג לכנות רשימה כזו "כתב כמויות" והיא מהווה למעשה מאין חוזה היקשרות בנכם לבין בעל המקצוע שבחרתם.

אתגרים מיוחדים

חשוב לסמן מראש אתגרים מיוחדים לפרויקט השיפוץ, כך למשל עיצוב דירה קטנה דורש חשיבה יצירתית ומעוף כדי לנצל עד תום את המרחב המצומצם העומד לרשותנו. עיצוב חדרי אמבטיה קטנים גם הוא מאתגר שכן אנו רוצים לזכות בחדר אמבט מפנק אפילו אם הוא קטן למדי.

תכנון טוב ובחירה נכונה של בעלי מקצוע יאפשרו לכם ליהנות מפרויקט השיפוץ עצמו, תוכלו לראות איך הדירה הישנה שלכם הופכת לדירת החלומות וכל זאת כמעט ללא חשש שמא העבודה תארך זמן רב משתוכנן או שתיכנסו להוצאות גדולות יותר משהתכוונתם להן.