תביעות בנקים

תביעות בנקים

תביעות בנקים אלו תביעות שלרוב לא שומעים אליהן בעיקר כי הן נדירות. רוב האנשים ששוקלים לתבע את הבנק חוששים לעשות זאת כיוון שהבנק הוא גוף גדול ונחשב לעוצמתי. לא כולם יודעים כי אף על פי שהבנק הוא גוף גדול, יש לו מחוייבות לציבור. מחוייבות לציבור באה לידי ביטוי בצורות שונות לרבות מחוייבות לשקיפות, שמירה על האינטרסים של הלקוח, מתן אזהרה לפני חתימה על חוזים ועוד. אף על פי שמצד אחד כמות התביעות נגד הבנקים קטנה מאד, תביעות מוצדקות מסתיימות כמעט תמיד בהצלחת הצד התובע. מכאן אפשר להבין כי אף על פי שהגשת תביעה נגד הבנק נשמעת מפחידה, כשהיא מוצדקת ישנם סיכויי הצלחה גבוהים.

תביעות בנקים וחובות הבנק

המחוייבות של הבנק לציבור גבוהה מאד וגם אם לפעמים נדמה לנו שאנו אזרחים קטנים נגד גוף גדול וכל יכול, אין זה כך. תביעות בנקים מוצדקות רבות מסתיימות בהצלחה ומפתיעות פעם אחר פעם את התובעים שלא ציפו להצלחה. הבנקים הם גופים גדולים ובדיוק זו הסיבה שהם צריכים ומחוייבים לקחת אחריות לציבור הלקוחות שלו ולציבור בכלל. הגשת תביעה נגד הבנק יכולה להיתפס כמורכבת אך היא אפשרית ואם מדובר על הפרת חובת הבנק לציבור וללקוח, מומלץ לפנות לעורך דין לייצוג.

בחירת עו"ד להליך התביעה

כל מי שחושב לתבע את הבנק מבין כי חלקו של עורך הדין גבוה. עורך דין טוב יעלה את הסיכויים להצלחה בתביעה ולכן יש לבדוק כמה פרמטרים בבחירתו:

  • ניסיון – על עורך הדין להיות בעל ניסיון מוצלח בתביעות שכאלה. כיוון שמקרי תביעות בנקים נדירים יחסית, ישנם מעט עורכי דין מומחים ובעלי ניסיון.
  • בחינת התיק – לפני שעורך הדין יוצא להגשת תביעה (נגד כל גורם וכמו כן גם נגד הבנקים), מומלץ שהוא יבחן את התיק לעומק ויתן חוות דעת. גם אם ישנה עלות לחוות הדעת של התיק כדי לשקול קבלתה לפני התקדמות לתביעה.
  • תקשורת – אמנם זהו אינו המרכיב המרכזי והיחיד שחשוב לצורך הצלחה בתביעה, אך חשוב שהתקשורת עם עורך הדין תהיה מוצלחת לאורך כל הדרך וכי כל מידע שנחוץ לתביעה יעבור כראוי.