אופציה להשקעה – כל הסיבות להשקיע בנדל"ן בשנת 2015

אופציה להשקעה – כל הסיבות להשקיע בנדל"ן בשנת 2015

אין זה סוד גדול, שתחום הנדל"ן בישראל רותח היום יותר מאשר אי פעם, ואם יש לכם אפשרות כלכלית לרכוש נדל"ן ולהשקיע, זה הזמן. התשואה שתעשו היא גבוהה ותוכל לספק לכם הכנסה לא רעה, תוך תקופה קצרה יחסית.

לפני שנסביר למה וכיצד מומלץ להשקיע בנדל"ן, נסתכל על הנתונים שפורסמו בתחילת 2015 ובחנו את העלייה במחירי הנדל"ן בשש השנים האחרונות. מאז 2008, עת תחילת המשבר הכלכלי והמועד בו החל שוק הנדל"ן הישראלי לפרוח. בעיר חיפה מחירי הנדל"ן עלו בלמעלה מ-100 אחוז, בבאר שבע ב-92 אחוז, בתל אביב ב-84 אחוז, בסך הכל מחירי הנדל"ן עלו בלמעלה מ-50 אחוז בכל הארץ בתקופה הזאת (בממוצע). זה מסביר מדוע מומלץ להשקיע בנדל"ן בשנת 2015.

השקעה בנדל"ן מאז ומתמיד היתה השקעה טובה. להוציא מקרים ייחודים, תלוי מקום וזמן, אזי שנדל"ן זו השקעה שלאורך זמן מחזירה את עצמה. במיוחד במדינה בה היצע הקרקעות הוא נמוך, אזור המרכז רווי, והדמוגרפיה עולה. אם מבצעים השקעה חכמה, מעלים את ערך הנכס באמצעות שיפוץ ובנייה, עושים ביטוח דירה למנוע מצבים לא נעימים שעלולים להיווצר, וכמובן בוחרים באזור עם פוטנציאל טוב לפיתוח, אז ניתן להרוויח לא מעט.

כיצד ולמה מומלץ להשקיע בנדל"ן

נתחיל בתשובה לשאלה למה. ובכן, מלבד התשואה הגבוהה שאתם יכולים להרוויח, ולהחזיר את סכום הרכישה ולהרוויח על הנכס (בהנחה ואתם משכירים אותו), אז יש עוד כמה סיבות לכך:

ראשית, אם אתם משכירים את הנכס לטווח ארוך, לשוכרים שניתן לסמוך עליהם, אז אתם לא מתעסקים בנכס ורק מרוויחים ממנו. לשם כך עליהם לטפל בכל הבעיות שעלולות לצוץ בנכס, לעשות ביטוח דירה או משרד בשביל להגן עליו ועוד. הכסף שתקבלו דרך השכירות יכול להחזיר את ערך המשכנתא שלקחתם עליו.

שנית, בטווח הרחוק יותר, הנכס יכול לשרת אתכם, עם זה למגורים שלכם או של ילדכם.

שלוש, השקעה בנדל"ן יכולה לשמש ערובה לימים קשים, למשל, כשתצאו לפנסיה ולא תעבדו. אז לצד החסכונות תוכלו להשתמש בכסף שאתם מרוויחים על הכנס לצורך מחיה.

כעת עולה השאלה, כיצד לבחור השקעה חכמה בנדל"ן

ההמלצה הראשונה והעיקרית היא, להיעזר תמיד באנשי מקצוע. עורכי דין, שמאים, מתווכים. כך תוכלו לדעת איפה להשקיע, תדעו את הערך האמיתי של הכנס, ותיהנו מסיוע מקצועי וצמוד לאורך כל תהליך הרכישה ולאחר מכן ההשכרה.

מוטב לבחור השקעה באזור מתפתח, מאחר ואזור מפותח ההשקעה היא יותר יקרה וייתכן וכבר לא תוכל להחזיר לכם את הערך, אזי שבאזורים פריפריאליים מתפתחים, זו הזדמנות טובה ליהנות מהשקעה בערך נמוך יחסית שבעתיד תוכלו להרוויח עליו. לשם כך מוטב לבדוק מה תנאי התחבורה לאזור, מה נמצא בסביבה, כיצד מערכת החינוך במקום ועוד.

נקודה אחרונה, כפי שציינו, מוטב שכבר בשלב מוקדם של הרכישה תעשו ביטוח דירה, דבר שהבנקים מחייבים אתכם לעשות בשביל לקבל משכנתא, אך הוא גם חשוב עבורכם, בשביל שאם חס וחלילה קורה משהו לנכס, אתם מכוסים, בכל שלב ושלב על ידי הביטוח.