ייעוץ משכנתא – חיסכון בזמן ובכסף

ייעוץ משכנתא – חיסכון בזמן ובכסף

רכישה של בית בארץ הוא צעד חשוב, כמעט כמו ההחלטה עם מי להתחתן או כמה ילדים להביא לעולם. כמו כל צעד בעל משמעות פיננסית רבה ביותר, כדאי מאוד להיעזר במומחים פיננסיים.

בשורות הבאות נראה כיצד ייעוץ משכנתא, שניתן על ידי מומחים פיננסיים בתחום המימון והמשכנתאות, הופך החלטה לא פשוטה להרבה יותר קלה ומשתלמת. בין היתר נראה כיצד היועצים:

  • חוסכים ללקוח הרבה מאוד זמן וגם כסף.
  • מסבירים ללקוח המבולבל על מה בעצם הוא חותם ומהי המשמעות האמיתית של המשכנתא.
  • מסייעים בניהול משא ומתן יעיל יותר מול פקיד המשכנתאות של הבנק.
  • מסייעים לבנות את השילוב הנכון של הלוואות, לכל אדם ולכל משפחה.

חוסכים זמן ועלויות

כמו כל צעד מורכב, גם טיפול בנושאי המשכנתא מצריך מומחיות, זמן ומאמץ. עבור לקוח פרטי, שאינו נעזר ביועץ משכנתאות, הלימוד העצמאי של כל המושגים החשובים, ההליכה לסניפי בנקים שונים והטיפול בכל המסמכים מחייב מאמץ רב ובזבוז של זמן יקר.

כאשר פונים ליועץ משכנתאות מנוסה, הרי שלא צריך לכתת רגליים בין כל הבנקים האפשריים וגם לא צריך לחשוש מכל מיני מושגים לא מוכרים. תוך כדי התהליך מקבלים הסבר ממוקד ויעיל ורואים איך מומחה פיננסי עובד בשביל הלקוח ומטפל בענייניו בצורה מסודרת ומקצועית. לא פחות חשוב מכך – היועצים יודעים לסנן את ההצעות הבלתי משתלמות של משכנתאות וכך – ניתן לחסוך הרבה מאוד כסף, במיוחד לטווח הארוך.

מבינים על מה חותמים

ליווי בייעוץ משכנתאות משמעו קבלת הסבר מפורט, ממצה וברור על כל התהליך שנקרא משכנתא. כאשר מבינים היטב אילו מסמכים דרושים לבנק, מה בדיוק צפוי לקרות, על מה בדיוק צריך לחתום, הדברים הרבה פחות מלחיצים והרבה פחות מפחידים.

מכיוון שמדובר בהלוואה לשנים רבות, תמיד עדיף לעשות זאת בשקיפות מוחלטת, כאשר מבינים בדיוק על מה חותמים וגם מדוע. יועץ המשכנתאות גם מסייע ללקוחותיו לבנות את התמהיל הנכון. מכיוון שכל אדם וכל משפחה הם בעלי אמצעים שונים וגם כושר השתכרות שונה, התאמת מבני ההלוואה לפרופיל האישי הינו דבר חשוב ואפילו חיוני.

עוזרים במשא ומתן

יועצי משכנתא מנוסים יכולים לסייע ללקוחותיהם לחסוך הרבה מאוד כסף גם מכיוון שהם לוקחים חלק פעיל במשא ומתן מול הבנקים. למעשה, יועצים רבים הם בעלי כוח מול הבנק שכן הם מיצגים לקוחות רבים. כך, ניתן לקבל מחיר משתלם במיוחד. גם אחרי התשלום של שכר הטרחה עבור ייעוץ המשכנתאות, מדובר בהחלטה חסכונית, משתלמת ונכונה.