באילו מקרים נזדקק לעבודת איטום מקצועית?

באילו מקרים נזדקק לעבודת איטום מקצועית?

מבנים מסוגים שונים, אין זה משנה אם מדובר במבנים בני 10,20 או 30 קומות או אם אנו מתייחסים לבית פרטי, כל מבנה חייב לעבור איטום מקצועי במטרה למנוע נזק מצטבר ועתידי למבנה.

קירות חיצוניים שלא עוברים תהליך איטום מקצועי עלולים להוביל לנזקים כמו חדירה של רטיבות שגורמת לבעיות ונזקים בקירות ובמבנה עצמו ואף פוגעת בנראות שלו.

כמה טיפים מאת אתר itumim.com

יש מגוון רחב של שירותי איטום להם אנו זקוקים והחשיבות לשימוש בחומרים האיכותיים ביותר שיש בשוק היא קריטית, שכן אלה מסייעים לשמור על עבודת האיטום לאורך שנים רבות ומונעים נזקים לקירות ולחלונות המבנה. רוב המבנים שזקוקים לתחזוקת איטום יזדקקו לכך בתום עונת החורף שכן עם החורף, מצטברים נזקים, כתמים של עובש שקשה מאוד להסיר לבד, משב רוח קרה מהחלונות ואת כל זה ניתן לפתור באמצעות עבודת איטום מקצועית.

אנו ממליצים עם תום החורף, גם אם אין נזקים הגלויים לעין, לקרוא לחברה מקצועית ומנוסה בתחום האיטומים, שזו תבדוק אם קיים איטום שאינו תקין ונזקים שעלולים לצוץ בהמשך השנה. חוסר טיפול בליקויים עלול לפגוע לטווח הארוך באיכות המבנה ובטיב הקירות. בחינה ראשונית של מצב המבנה, הקירות והחלונות תאפשר לבצע תחזוקה איטומית מקצועית וטיפול במקרה הצורך.

אז איזה סוגי איטום קיימים?

  • איטום בבתים צמודי קרקע – בתים הבנויים על הקרקע בדרך כלל כוללים יציקות בטון חיצוניות, משטחים מיוחדים, מרפסות וגורמים נוספים הממגנטים מקור ללחות וסופגים רטיבות, אשר עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך בקירות הבית. ניתן לתכנן את הבית מראש ולבצע עבודות איטום מקצועיות של החלקים הבאים במגע עם הקרקע. בנוסף, בבתים צמודי קרקע חשוב להפריד בין הריצוף החיצוני לבית עצמו במטרה למנוע נזקים של רטיבות.
  • איטום גגות– כאשר אוטמים את הגג חשוב להקפיד שמתבצעת אטימה איכותית עם שימוש ביריעות בעלות תקן בעובי של 5 מ״מ. המומחים שלנו פועלים בשלבים, במטרה לאטום את הגג בצורה הטובה ביותר תוך הכנת השטח לפעולת ההתקנה של יריעות האיטום, איטום הגג עצמו תוך הקפדה על הפעולות הכוללות מריחת פריימר, ייבוש מלא שלו, הלחמה של יריעות החיזוק, חיזוק החיבורים ובדיקה קפדנית של איכות האיטום. לאחר מכן מתבצעת הלבנה של כל שטח הגג במטרה להגן על יריעות האיטום מהשמש.
  • איטום חלונות – איטום לקוי של החלונות מביא גם הוא למצב של רטיבות. לפעמים האיטום בין המשקוף לקיר לקוי או שהרטיבות עוברת לקירות שמסביב לחלון. לפני שאוטמים את החלון עצמו חשוב לבדוק שאין סדקים ובמידה ויש – לאטום אותם. יחד עם זאת חשוב לאטום גם את כל החיבורים שבין המשקוף לקיר. לפעמים גם החלון עצמו פגום ואז פעולת האיטום לא תשנה שום דבר אלא יש לתקן את החלון תוך התייעצות עם אנשי מקצוע מתחום האלומיניום.

פעולות איטום נוספות הקיימות כוללות בין השאר איטום גגות איזכורית, זיפות גגות ואיטום משטחים מרוצפים.