כיצד נבחר חומרי בניין לשיפוצים?

כיצד נבחר חומרי בניין לשיפוצים?

שיפוץ שמתבצע עם חומרי בניין איכותיים מעלה משמעותית את ערכם של נכסי נדל"ן. במאמר הבא נביא טיפים לבחירת חומרים מן הסוג הזה, נסביר על מה כדאי להתעכב ונגדיר את המושגים החשובים בענף

יש מגוון רחב של חומרי בניין המשמשים לטובת שיפוצים של בתים פרטיים, דירות ומבנים. הנה כמה דרכים לבחור חומרים איכותיים ויעילים:

א. הכירו את ההבדלים בין סוגי החומרים – התחילו בהכנת שיעורי הבית ובקריאת מידע עיוני על חומרים שונים. הכירו את ההבדלים בין החומרים ונצלו את הידע העומד לרשותכם כדי לחסוך זמן וכסף. זכרו שהחומרים משפיעים על תוצאות השיפוץ ועל ערך הנכס. בענף הבנייה נהוג לחלק את החומרים לקטגוריות של חומרים פלסטיים, חומרים ממתכת וחומרים קרמיים. מבחינת טיח, ההבדלים העיקריים הם בין טיח פנימי, טיח חיצוני, חצץ וחול.

ב. בצעו סקר מחירים – בחרו חומרי בניין לשיפוצים רק אחרי שערכתם סקר מחירים מקיף. היכנסו לאתרי האינטרנט העוסקים בתחום, הגיעו לאולמות התצוגה ובקרו בחנויות. התייעצו עם אנשי מקצוע לגבי מחירים מקובלים בענף ואל תתפתו למחירים זולים מדי. זכרו שבענף הבנייה מה שזול עולה ביוקר ואין תחליף לחומרים איכותיים שעומדים בתווי התקן המקובלים.

ג. ערכו רשימה של חומרים מתכלים – חומרים מתכלים כוללים עץ, אבקת מלט מעורבבת עם מים וכן הלאה. לעומת זאת, חומרים שאינם מתכלים הם מתכת, פלדה ואבנים. החומרים המתכלים צפויים לעלות לכם הכי הרבה כסף, כי יש לכם רק מסגרת זמן מוגבלת כדי להשתמש בהם. יחד עם זאת, במידה ותערכו רשימה של חומרים מתכלים להם אתם זקוקים תוכלו דווקא לחסוך בהוצאות.

ד. שתפו פעולה עם אנשי המקצוע – סביר להניח שאת השיפוץ עצמו יבצעו אנשי מקצוע מנוסים. שתפו איתם פעולה והעדיפו חומרים שהם מכירים. תנו לאנשי המקצוע להמליץ לכם על חומרים מסוימים, אך השוו את ההמלצות שלהם עם מקורות אחרים. הקפידו על שיתוף פעולה עם הקבלן וכך תוכלו לשלב בין רכישה חסכונית ומוצלחת.

ה. הגדירו מראש את מסגרת התקציב – אפשר לבחור חומרי בניין איכותיים גם בלי לפרוץ את מסגרת התקציב. למרות שקשה לשמור על תקציב קשיח בתהליך ארוך ומורכב כמו שיפוץ, הסוד הוא פשוט להגדיר אותו מראש. השתמשו במסגרת התקציב בתור מצפן לבחירת חומרים ונסו לעמוד ביעדים שהצבתם לעצמכם.

מתי עדיף להעסיק קבלן בניין?

שיפוץ קל כמו הוספת קיר גבס או החלפת תשתית מים יאפשר לכם לבחור את החומרים בעצמכם. לעומת זאת, בפרויקט מורכב וגדול עדיף להעסיק קבלן בניין. זהו איש מקצוע מנוסה שמכיר היטב את ענף הבנייה.

קבלן בניין ימליץ לכם על חומרים וילווה אתכם מהרגע הראשון. בנוסף, היתרון של העסקת קבלן בא לידי ביטוי בחוזה שמחייב עמידה בלוח זמנים.