אדריכלות – החלל שעל פני האדמה

אדריכלות – החלל שעל פני האדמה

אדריכלות בהגדרה היא תכנון ערים, בתים וחללים פנימיים אבל במציאות השוטפת היא הרבה יותר מכך כי לא די לתכנן מבנה יפה ולא די לתכנן מבנה נוח, אלא שעליו להחזיק מעמד מול פגעי מזג אויר, גחמות של רשויות מקומיות ושאר מעללים שתחילתם רוח עזה והמשכם קבלנים שקודחים קרוב מדי לבית.

לחשוב על הכל מראש

אדריכלות אם כן, היא תיכנון של חלל תוך שמירה על יופי, נוחות ועמידות. במלים שלנו, הבית צריך להיות חזק, יפה ופרקטי. ולא ברור מה סדר החשיבות כי בית שיש בו ילדים או שבעל הבית הוא רקדן, נדרש למרחב גדול באחד החללים ואילו בית לקשישה יכול להיות קטן עם מסדרונות צרים. גם אדריכלות נוף נדרשת לכללים הללו, שמדובר בשיחים, בעצים, בספסלים ובעמודי רחוב.

 

אדריכלות מתאימה את הבית לעיסוק

ככל שהלקוח עובד בביתו ליד שולחן כך נדרש אור בחלון של חדר העבודה שלו והחלון לא יופנה למערב כדי לא להסתנוור לפני השקיעה. לעומתו, הספורטאי נדרש לחלל גדול עבור המכשירים האינקוויזיטורים שלו. במקרה הזה המקלחת יכולה להיות קטנה מאד, הוא מתקלח הרבה ובזריזות. סבון אחד, אגב, ככל שמדובר בגבר. ואם כבר בסבון אנו עוסקים אז ככל שיש אשה בבית יש לדאוג למדפים בתוך המקלחת שעליהם יהיו הרבה מאד סוגים של שמפו, סבון, שמני אמבט, מסיכות לשיער ודומיהן. בנוסף, צריך להיות גם שיש גדול או מדף גדול כי יש עוד בקבוקים שאותם צריך להניח. ולא, אין טעם שהאדריכל ינסה להבין מה תכליתו של כל בקבוק, שידאג למקום וזהו.

אדריכלות של חדרי שינה וכללים של אדריכלות

מזלו של האדריכל שהוא יכול להפנות את הענין הזה אל מעצב הפנים אחרת הוא לא היה מצליח לגמור את העבודה בחיים ולגבי הכללים, אז מעבר לכללי התכנון עליו להקשיב ללקוח שלו. כשהלקוח אומר שהוא אוהב את מדפי הספרים בבית הישן של אבא שלו אז האדריכלות מלמדת שבסלון שלו יהיה מקום למדפי ספרים. כמו כן, ככל שהוא מדבר על אור, האדריכלות מורה לבנות חלונות גדולים.