בניה קלה למגורים

בניה קלה למגורים

בניה קלה היא פתרון מהפכני המאפשר תכנון, בניה והקמה של מבנים מסוגים שונים בפרק זמן קצר במיוחד, שאינם נופלים באיכותם ממבנים הנבנים בשיטות בניה מסורתיות. כיום, בניה קלה מספקת פתרון זמין ונוח לזוגות צעירים או משפחות אשר רוצים לגור בבית פרטי משלהם, אך אין באפשרותם לממן זאת או לחכות את פרק הזמן הכרוך בבניה רגילה של בית בישראל. בניה קלה של בתי מגורים היא אפשרות ריאלית, זולה ומהירה, אשר אינה מתפשרת על עיצוב או איכות הבניה ועומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

מהי בעצם בניה קלה?

בניה קלה (נקראת גם בניה מתועשת או מודולרית) היא שיטת בניה לא חדשה במיוחד, אולם רק בשנים האחרונות אומצה על ידי ענף הבניה הישראלי והעולמי והחלה לתפוס תאוצה. בשיטת הבניה הקלה, חלקי המבנה מוכנים מראש בהתאם לתוכנית הבניה במפעל מיוחד, מחומרים קלים באופן יחסי, ולאחר מכן מובלים ומורכבים ישירות בשטח הבניה המיועד בתהליך קצר ומהיר באופן משמעותי מבניה מסורתית.

המושג בניה קלה הוא מושג רחב, המתייחס לכמה טכנולוגיות בניה, בהן:

בניה מודולרית – בה המבנה כולו נבנה ומורכב במפעל בהתאם לדרישות הלקוח ובסיום משונע המוצר המוגמר אל השטח כשהוא כבר מוכן לגמרי, עד לרמת הגימור הסופי.

בניה קלה מתועשת – בשיטה זו חלקי המבנה מוכנים מראש במפעל, מובלים לשטח הייעודי באמצעות משאיות ומורכבים בשטח. שיטה זו נקראת גם בניה טרומית.

בניה קלה מקומית – שלד המבנה מוקם בשטח מקורות עץ, פלדה ואלומיניום ובסיס בטון. בהמשך מוספים קירות מבודדים העשויים מלוחות עץ או גבס. שיטה זו היא המתאימה ביותר למבני מגורים.

בניה קלה למגורים – יתרונות

הטכנולוגיה אשר התפתחה בתחום הבניה הקלה בשנים האחרונות מאפשרת בניה של בתי מגורים חזקים, יציבים, בעלי בידוד תרמי ואקוסטי מעולה וברמת גימור שאינה נופלת מזו של בתים "רגילים". בניה קלה מתבצעת תוך שימוש בחומרים קלים במיוחד, המעניקים גמישות רבה הן בשלבי התכנון והן בשלב הביצוע, במהירות וללא תסבוכות. חשוב לא פחות, עלות הבניה בשיטה זו הן נמוכות משמעותית מבניה מסורתית הן בשל הביצוע המהיר והן בשל החיסכון בכוח אדם. לסיום, תהליך הבניה בשיטת הבניה הקלה נחשב לידידותי לסביבה בזכות השימוש בחומרי בניה ירוקים, והקטנת כמות פסולת הבניה והרעש הכרוכים בתהליך.

לסיכום, בניה קלה היא תהליך בניה שהופך מאוד פופלארי בישראל בשנים האחרונות, והוא משמש כפתרון בניה נוח, זול ומהיר עבור שימושים רבים, ביניהם גם מגורים. לבניית בתי מגורים בשיטה זו יתרונות רבים- החל בהוזלת עלויות הבניה וכלה בבניה שקטה וירוקה. שיטת בניה זו מתאימה היטב למצב הדיור בישראל ויכולה לספק פתרונות דיור מהירים ואיכותיים אשר יענו על הביקוש ההולך וגובר לבתי מגורים.