קניית דירה מקבלן – 10 טיפים חשובים

קניית דירה מקבלן – 10 טיפים חשובים

מחפשים דירה לקנייה מקבלן? לא יודעים מאיפה להתחיל? אתם לא לבד. קניית דירה היא רכישה גדולה ומשמעותית, אולי המשמעותית ביותר בחייכם. קניית דירה חדשה מקבלן היא ברוב המקרים חוויה חיובית, שמשאירה טעם טוב אצל הרוכש. במאמר זה ננחה אתכם איך מבצעים קניית דירה מקבלן באופן הנכון ביותר, לאחר שעברתם על כל הקריטריונים החשובים ודאגתם להגיע למעמד העסקה מוכנים.

מאיזה קבלן כדאי לקנות דירה?

על מנת להבטיח קניית דירה בצורה הבטוחה ביותר, חשוב מאוד לבדוק בעוד מועד מי הקבלן ממנו אתם מתכוונים לקנות את הדירה. בקניית דירה מיד ראשונה, אתם הצד הראשון הצד השני הוא קבלן או חברת בנייה. חשוב ביותר לוודא שאתם ניצבים בפניי פרטנר אמין. ברוב המקרים הדירה החדשה מוצעת למכירה עוד לפניי שהחלה בנייתה. בקניית דירה חדשה מקבלן נדרשת המתנה של כשנתיים במהלך הבנייה, שבמהלכה אתם נדרשים לשלם תשלומים על חשבון הדירה. בדיקה של הקבלן או חברת הבניה לפניי הרכישה תביטח סגירת עסקה מהימנה והימנעות מתקריות לא נעימות שעלולות להכאיב גם לכיס.

מה חשוב לבדוק לפניי קניית דירה מקבלן

  • חשוב לברר אם הקבלן הוא קבלן הרשום בפנקס הקבלנים.
  • כאשר מבצעים קניית דירה מקבלן רצוי לבחור בקבלן מוכר, שפרטיו גלויים לציבור וניתן לקבל לגביו מידע ללא קושי.
  • חשוב לבדוק את מצבה המשפטי של הקרקע, מי בעליה והאם הקבלן בונה עליה באישורו. לאחר הבניה, הבניין והקרקע נחשבים לאחד. לכן כל כך חשוב לוודא את כשרות הבנייה. את הבדיקות הללו אפשר לבצע בלשכת רישום המקרקעין.
  • חשוב לברר בנוגע להיתר בניה: לפני ביצוע עסקת רכישה, בקשו מהקבלן להציג בפניכם את היתר הבנייה. חוק התכנון והבניה אוסר על הקמת בניין מבלי שהבונה קיבל היתר בניה כחוק, מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.
  • חשוב לבדוק את התכניות שמתייחסות לאזור שבו הבניין מוקם; תכנית-המתאר והתוכנית המפורטת. כך תוכלו לדעת מראש אילו בניינים אחרים עתידים להיבנות בסביבת מגוריכם ותחסכו מעצמכם הפתעות שונות.
  • סופיות מחיר הרכישה היא אחת הבדיקות החשובות שיש לערוך לפניי רכישת דירה חדשה מקבלן. חוזה טוב הוא חוזה שנקבע בו מחיר רכישה סופי, הכולל את כל האלמנטים הכלולים בדירה.
  • מועד כניסה לדירה: חשוב מאוד שמועד הכניסה לדירה יהיה סופי. שימו לב למועד הכניסה לדירה המופיע בחוזה.
  • משך הבנייה: עליכם הרוכשים, להיות עם היד על הדופק ולוודא כי איכות הבנייה טובה. הזמן הכי טוב לבדוק את הדירה ולאתר ליקויים אפשריים בבנייה הוא לאחר השלמת הבנייה. קבלן מהימן ומוכר לרוב יקפיד על כך מעצמו, אך עם זאת, לא מזיק לבצע בדיקה של מהנדס בניין מקצועי.