בנייה – על בניינים ואהבה

בנייה מתייחסת בדרך כלל למבנים על הקרקע. מעץ, מאבן או מבוץ. אבל בנייה היא כל הליך של יצירת משהו יציב שאפשר לחיות בו ולכן גם זוגיות היא בנייה וגם שיפור בטחון עצמי הוא בנייה ורק אם ידענו לבנות את אלה כמו שאנחנו יודעים לבנות בתים כי אז היינו טובים יותר וקשקשנים פחות. מכל מקום, בנייה היא כאמור יצירה של מבנה שיש לו מראה ומקום וברוב המקרים הוא מיועד לשהות של בני אדם או של בעלי חיים. גם הציפור בונה את ביתה וגם הבונה. כמו גם הצרעה הבנאית והדב שמטפח מערות.

פיגומים לחופה

ואם כבר הזכרנו זוגיות אז גם זו בנייה והעמודים של החופה הם רק סמל לצורך בבנייה יומיומית של הקשר. ואוי לכם אם לא תניחו פיגומים כמו שצריך, שאז יבוא הזמן עם טיח ויטיח בפניכם 'שליכט' רציני של הצורך בחיזוקים ובתומכות לקירות של חדרי הלב שלכם. אהבה היא קודם כל בנייה, עם פינות וזויות ולעתים רטיבות של דמעות אבל היא גם יכולה להיות מבנה חזק.

בנייה על פי הטבע

ולא מדובר דווקא בבנייה ירוקה אלא בבנייה שהתכנון האדריכלי שלה מתחשב בנוף, כמו אצל הכנענים, למשל או בסגנון הערבי הישן. הווה אומר, בניית הבית תוך התאמתו לצורה של ההר או של העמק. הם לא הרסו את ההר, כמנהג האדם החצוף אלא בנו בית עקום ושמרו את קו הנוף. גורדי שחקים לא נחשבו באופן אינסטינקטיבי ליופי.

בנייה ירוקה היא תהליך בפני עצמו שכן היא מתייחסת גם לסביבה וגם לרווחים עתידיים שאינם דווקא מיידיים. בידוד טוב, למשל, הוא בעל דגש בבנייה הירוקה, כמוהו איוורור טוב, הפניה של מים להשקייה או פיזור נכון של אור ושימוש בקרני שמש. התאמת החלונות בבנייה ירוקה לוקחת בחשבון את כיווני האור, הרוח והשמש כשיקולים מרכזיים. לעומתה, הבנייה הרגילה, מתייחסת הרבה יותר למחיר המיידי של הזמן והחומרים ופחות על התייעלות עתידית או רווחים עתידיים, שיבואו כתוצאה של שמירה על איכות הסביבה באיזור הבנייה ועל איכות החיים בה.