איך עיצוב דירות תורם להעלאת ערכן?

איך עיצוב דירות תורם להעלאת ערכן?

בימינו שוק הנדל"ן הוא לא רק המקום שבו אנחנו מחפשים את המרחב שבו נגור אלא גם אפיק השקעה משתלם מאוד. בהתאם, בעלי דירות רבים חושבים גם על הפן הכלכלי ועל הערך של הנכס שלהם בבואם להחליט לגביו החלטות שונות ובפרט כיצד לעצב את הדירה.

חשוב להדגיש כי עיצוב הדירה משפיע על ערכה הן כשמדובר בדירה שרק עתה נבנית, ובהתאם אחד האלמנטים שיזמי נדלן רבים מדגישים הוא עיצוב פנים יוקרתי, רמת גימור גבוהה וייחודיות. למעשה בלא מעט פרויקטים הרוכשים אף זוכים לליווי צמוד של מיטב אנשי המקצוע בתחום עיצוב הפנים כדי לאפשר להם למקסם את ההשקעה בנכס.

בנוסף ישנם מקרים רבים שבהם בעלי דירות משקיעים בעיצובן דווקא לקראת מכירתן, כשבמקרים אלה המטרה היא כמובן לא ליהנות ממרחב מגורים אסתטי יותר ומותאם באופן מושלם לצרכים שלהם אלא העלאת ערך הדירה.

כמה שווה ייחודיות?

סיבה אחת שבגללה עיצוב דירות תורם להעלאת ערכן היא הרצון של כולנו בייחודיות.

אם בעבר רוב הדירות נראו אותו דבר פחות או יותר, הרי שכיום אנחנו חיים בעידן שבו ייחודיות ומקוריות הן איכויות בעלות ערך גבוה, ואך טבעי הוא שכך הדבר שהרי דירה מעוצבת הופכת את החיים בה למעניינים יותר ונוחים יותר. בנוסף חזות ייחודית, פריטים מקוריים ותכנון מושכל שמפיק את המקסימום מהדירה מסבים לאנשים החיים בה נחת רבה.

השפעת המראה על התפישה

אמנם חז"ל המליצו לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אולם עיצוב דירות – ובמיוחד כשמקפידים על כל פרט ופרט הן בשלב התכנון והן בשלב הביצוע – מקנה להן חזות כה מושכת עד שהן נתפשות כאיכותיות יותר. בהקשר זה כדאי לזכור שאנחנו חיים בעידן שמייחס חשיבות רבה לנראות של כל דבר, וכפי שמודעה למכירת או השכרת דירה שמצורפות לה תמונות תיהנה מהתעניינות רבה יותר, כך ככל שהתמונות מושכות יותר כך יגדל הביקוש לדירה ויעלה ערכה.

שיפוץ קוסמטי או שיפוץ יסודי

למרות הסעיף הנ"ל הרי שכשמדובר בדירה ישנה יחסית, במקרים רבים נדרש גם שיפוץ ולא רק עיצוב מחדש.

עפ"י אנשי המקצוע השונים בענף הנדל"ן, שיפוץ קל בלבד יעלה את ערך הדירה בכ-5% בממוצע, בעוד שיפוץ יסודי עשוי להזניק את מחירה ב-20% ואף ב-25%. בהתאם מי שזה עתה רכש דירה ישנה למטרת השקעה במיליון ש"ח, או שמתכנן למכור דירה שכזו שכבר התיישנה (בין אם לאחר שגר בה במשך תקופה מסוימת ובין אם מלכתחילה היא נרכשה כהשקעה וכעת הוא כבר לא רוצה יותר להשכירה) יכול להשקיע סכום בסדר גודל של 100,000 ש"ח בשיפוץ יסודי – ובזכותו להרוויח עוד כ-200,000 ש"ח בזכות מכירתה כמשופצת ומחודשת ועל כן כאיכותית במיוחד.