מה חייב להופיע בכל הסכם ממון?

מה חייב להופיע בכל הסכם ממון?

בימינו תחום הגירושין תופס חלק נכבד מהנושאים הבוערים על סדר היום, לא פעם אנו רואים, שומעים ואפילו מכירים זוגות שהתגרשו. אז יש זוגות שמגיעים להסדר ומתגרשים בצורה יפה וטובה, אבל מה קורה כאשר המצב בין בני הזוג לא מסתדר וכל אחד הולך לדרכו, והפרידה אינה מסתיימת בטוב. ובכן יש פתרון שיכול לספק מענה ולתת לפחות הרגשה לשני בני הזוג שהם אינם יוצאים מהגירושין הללו בידיים ריקות. מדובר על הסכם ממון.

איך מבצעים הסכם ממון נכון?

הסכם ממון הוא בעצם חוזה המשמש קרקע יציבה לשני בני הזוג, בהסכם ממון מפורטים באופן מדויק הפרטים הבאים: רכוש משותף של בני הזוג, רכוש שהיה טרם הנישואין מה הכוונה לרכוש? חסכונות, דירה, חובות ועוד. ומה עושים זוגות שאינם מוגדרים נישואים אלא ידועים בציבור? ובכן גם לכך יש סעיף בחוק שיכול להגן על בני זוג אלו וניתן לערוך הסכם ממון באופן חוקי וכנדרש.

הסכם ממון צריך להתבצע בכתב ולא בעל פה , כך אם לצורך העניין אין לבני הזוג בתחילת הנישואין רכוש משותף אבל בעתיד כן יהיה, אם זה דירה, חסכונות ואפילו ירושה שהם יכולים לקבל . עורכים הסכם ממון כדי שבמקרה של פרידה הרכוש יחולק בצורה שווה ומקובלת על שניהם.

הסכם ממון מאושר ע"י בית הדין הרבני או בית משפט לענייני משפחה, ויש לערוך את הסכם הממון ע"י עורך דין הסכמי ממון במודיעין , אשר מכיר ויודע ומומחה בתחום. כך יוכלו בני הזוג להגיע להסדר מלא ומתאים לשניהם.

בהסכם ממון חשוב מאד שהפרטים וסעיפים ולו הקטנים ביותר יהיו מפורטים ומובנים ככל שניתן. כמו למשל: חלוקת רכוש משותף שבמהלך השנים כזוג נצברו רכוש זה יחולק באופן שווה לאחר הפרידה וגם בשלב כזה יש לפקט בצורה מדויקת מה כוללת החלוקה. במידה ויש לכל אחד מבני הזוג רכוש טרם הנישואין חשוב להכניס סעיף זה על מנת שלא ייצאו בידיים ריקות והרכוש יחולק בצורה הוגנת ושווה.

במידה ולאחד מבני הזוג יש עסק משלו גם זה צריך להיות אחד מסעיפי הסכם הממון.

הזכויות הסוציאליות שיש, וכן במידה וישנם חובות כאלו ואחרים גם הם צריכים להיכנס להסכם.

לכל זוג יש רכוש כזה או אחר בצורה שונה ולכן עורך דין לענייני גירושין צריך לדעת להתאים את הסכם הממון בצורה מדויקת לשני בני הזוג, כלומר לא יכול להיות מצב כזה שיש הסכם ממון בצורה מדויקת לזוג נוסף, צריך להתאים ולנסח חוזה בהתאם למצב, לנכסים וכן הלאה.

בהסכם יש לקבוע תאריך המקובל על שני בני הזוג בו ההסכם ייכנס לתוקף.

הסכם ממון- לא לעשירים בלבדהסכם ממון

כאשר שומעים את צמד המילים הסכם ממון המחשבה הראשונה שעולה זה שמדובר על הסכם שמיועד אך ורק לעשירים , אבל לא כך הדבר כיום נושא הסכם ממון הוא יותר מרלוונטי גם למעמד הבינוני וזוגות רבים שאינם עשירים עורכים הסכם ממון בניהם. מדובר בסוג של תעודת ביטוח שמספקת לזוגות עוגן ובעזרת הסכם שכזה הם יכולים במקרה של פרידה להמשיך הלאה לפחות מבחינה כלכלית.